Přesně po sedmi letech střídá Nissan jednotlivé generace modelu Qashqai. První vůz s tímto poněkud obtížně vyslovitelným jménem se stal v roce 2007 zakladatelem nové třídy crossoverů, druhá verze pak začala být k mání v roce 2014. Nyní tedy přichází čas té třetí.

Vzhled vozu vně i uvnitř si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

„Nový Nissan Qashqai je pro nás naprosto klíčovým modelem,“ říká Petra Růžičková, ředitelka importu Nissan pro Českou republiku. „Klíčovým nejen proto, že jde o kultovní model, který vlastně založil nový segment, nebo proto, že zarozumnou cenu přináší spoustu nových technologií. Kromě toho všeho je pro nás nový Qashqai také prvním novým modelem, který v ČR představujeme poté, co se tady změnil importér a začal pracovat nově postavený tým českého Nissanu. S novým Qashqaiem tak vlastně otvíráme novou budoucnost Nissanu v České republice,“ vysvětluje Petra Růžičková.

Vůz se už se musí obejít bez dieselového agregátu, značka se vydala cestou menší i větší elektrifikace. V porovnání s předchůdcem se prodloužil i roztáhl o tři centimetry. Z toho mají profitovat cestující uvnitř. Velikost zavazadlového prostoru se zvětšila o více než třicet litrů na celkovou hodnotu 461 litrů. Jak jsem se přesvědčil při krátké první prezentaci, je také docela pratický. Například v něm lze pomocí jednoho ze dvou dílů mezipodlahy vytvořit přepážku rozdělující náklad. 

Než se příští rok začne dodávat ústrojí e-Power (jedná se o elektromobil, kterému však energii dodává stále nastartovaný spalovací agregát fungující jako generátor), musí se zákazníci spokojit s benzinovým motorem 1.3 DIG-T. Ten je v nabídce se dvěma hodnotami výkonu - 138 k a 156 k, buď je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s novou převodovkou Xtronic (pouze verze 156 k). Maximálního výkonu motor dosahuje při 5500 ot./min, s maximálním točivým momentem 270 Nm již při 1750 ot./min. S vyšší výkonovou verzí se může pojit také pohon všech kol. Motoru v určitých situacích vypomáhá elektrické ústrojí typu mild-hybrid. 

Tato verze má pak víceprvkovou zadní nápravu. Tu lze zvolit i bez "čtyřkolky", ovšem pouze při volbě nejvyššího výbavového stupně.

Odlehčené díly karosérie

Pro novou generaci využili konstruktéři japonské značky poprvé alianční podvozkovou platfornu. Také díky ní má nový Qashqai o 48 procent tužší karosérii než jeho předchůdce a ta je současně o citelných 63 kilogramů lehčí. Využívá také například kompozitové víko zavazadlového prostoru a hliníkové blatníky, dveře a kapotu.

Výbava je oproti Qashqai 2 také podstatně bohatší. Například lze zmínit digitální přístrojový štít s obrazovkou 12,3 palce, devítipalcový monitor infotainmentu nebo head-up displej, který zobrazuje údaje na čelním skle ve velikosti obrazovky 10,8 palce. V sériové výbavě pak jsou LED světlomety, které můžou být na přání adaptivní.

Zejména ti zákazníci, kteří zvolí převodovku Xtronic a navigaci, budou moci využít dobrodiní širokého spektra asistenčních systémů. Mezi ně patří například adaptivní tempomat spolupracující se systémem pro čtení značek a údaji z navigace nebo radary zamezující střetům při couvání z parkovacího místa.

Vůz se bude nabízet s celkem 11 barvami karosérie, přičemž k dispozici je také pět dvoubarevných kombinací. V základní výbavě vozu, který stojí 539 000 Kč, je už třeba také manuální klimatizace, zadní parkovací senzory či automatické přepínání dálkových světel.