Z části vypadá Xmotion hranatě jako schopný teréňák, z části ovšem nabízí zaoblené části karoserie a jistou zavalitost, kterou bychom čekali u klasického SUV vhodného i pro cestování ve městě. Každopádně se ale díváme na vizi Nissanu a jeho designu kategorie SUV někdy kolem roku 2020.

Koncept dále rozvíjí i některé prvky, které známe se současných modelů jako X-Trail nebo amerického Murana. Mnohem výraznější jsou tedy LED přední světlomety ve tvaru bumerangů, zakomponovaných do přídě, nebo již dnes tradiční maska Nissanu do tvaru písmena V.

Vůči exteriéru je pak interiér mnohem výraznější, hlavně díky červeno-bílému polstrování, červenému ambientnímu osvětlení a rozsáhlému použití dřeva. Z jednoho kusu cedru je totiž celý středový panel, který se táhne přes interiér dozadu až k třetí řadě sedadel. Xmotion je šestimístný s konfigurací sedaček 2+2+2.

Před řidičem se rozprostírá minimalistická palubní deska s futuristicky vypadajícím volantem, tedy respektive kniplem, a celkovou absencí jakýchkoliv páček, tlačítek či přístrojů. Dotykové obrazovky jsou nevyhnutelnou budoucností, a proto je celkem pět displejů zarovnáno do řady po celé šířce palubky.

Ovládání pohybem očí

Dotykový displej je použit taky místo konvenčního středového panelu, kde zmizel rovněž volič automatické převodovky. Převodovku ovládáte dotykem přes obrazovku, hlasovými příkazy či dokonce pohybem očí stejně jako většinu dalších úkonů od spuštění navigace, rádia, klimatizace a dalších funkcí.

Nastartování vozu je prováděno ověřením otisku vašeho prstu a s dalšími funkcemi vám může pomoci digitální personální asistent s podobou japonského kapra koi, který se plynule objevuje na kterémkoliv displeji podle vaší potřeby.

Jak už to pak s výhledem do budoucnosti bývá, koncept Xmotion je samozřejmě plně autonomní. O pohonném ústrojí vozu Nissan mlčí, kromě obligátní zmínky pohonu 4x4. Díváme se tedy opravdu jen na designovou studii, která se bude snažit svůj vzhled promítnout do nadcházejících modelů značky.