Společnost Lynk & Co vznikla v roce 2015 jako nová značka koncernu Zhejiang Geely Holding, pod který spadá právě také automobilka Volvo Cars. Ta v loňském roce získala 30 % akcií společnosti Lynk & Co.

„Ve vstupu nové značky na evropský trh vidíme velký potenciál a rádi automobilce Lynk & Co poskytneme podporu v podobě technologických a průmyslových odborných znalostí,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars Håkan Samuelsson.

„Společná výroba s automobilkou Lynk & Co bude mít mimo jiné pozitivní vliv na náklady, zaměstnanost a výrobní objem belgické továrny, přičemž nám umožní dosáhnout dalších úspor vzhledem k využití kompaktní modulární platformy CMA pro produkci vozů obou značek, tedy Volvo i Lynk & Co,“ dodal Håkan Samuelsson.

Továrna v Gentu je jednou ze dvou evropských továren společnosti Volvo Cars a vozy Volvo se v ní vyrábějí již od roku 1965. V současné době zaměstnává kolem 5000 lidí. Aktuálně se gentská továrna soustředí na výrobu Volva XC40, které představuje nový přírůstek do rychle rostoucího segmentu malých SUV a které získalo titul Evropské auto roku 2018. V Gentu se vyrábějí také hatchbacky Volvo V40 a V40 Cross Country a sedan S60, přičemž se zde zanedlouho začne vyrábět nové kombi Volvo V60, představené v únoru letošního roku.

Produkce vozů Lynk & Co se rozběhne koncem roku 2019.

Kromě 30 % akcií společnosti Lynk & Co vlastněných automobilkou Volvo vlastní 50 % těchto akcií automobilka Geely Auto, zatímco koncern Zhejiang Geely Holding jich vlastní 20 %.

Mladá automobilka Geely by měla v Evropě brzy nabídnout hned tři modely. Dvojici crossoverů s prostým označením 01 a 02 totiž doplní ještě sedan 03, jehož technika by měla být shodná s SUV 01. Auta budou sdílet techniku s vozy Volvo.

Jakožto neznámá značka se chce Lynk & Co uvést do povědomí nových potencionálních zájemců poměrně hrdinským přístupem. Na svá auta prý totiž nabídne doživotní záruku. Jak přesně bude taková záruka vypadat a na co všechno se bude vztahovat, zatím není jasné. Bližší podrobnosti se určitě dozvíme později. Součástí poprodejních služeb ale má být také asistenční služba.

Kromě toho se automobilka chystá nabídnout různé internetové služby zdarma. Právě konektivita má totiž být jednou z předností modelů nové značky – její auta prý budou neustále připojena k internetu.

Přes internet by přitom chtěla značka provádět i většinu svých prodejů, přičemž v některých zemích by uvedla také formu pronájmu vozů namísto plného vlastnictví. Hlavní strategií ale prý budou obecně nižší ceny než u konkurence. Na podrobnější informace si však musíme ještě nějakou tu dobu počkat.