Zatímco dřívější generace Dacie Sandero byly postaveny na platformách pocházejících z minulých generací modelu Clio, ta právě přicházející dostane nejmodernější techniku francouzské automobilky Renault. Konkrétně tedy stejnou platformu, na které vyjíždějí aktuální Clio nebo třeba také Captur.

Oproti současnému vozu bude nové Sandero na délku o 19 milimetrů delší, což znamená, že měří přesně 4088 milimetrů. Ještě podstatnější nárůst rozměrů se udál v parametru šířka. Auto teď bez zrcátek dosahuje na kótu 1848 milimetrů.

Potěšitelné je rovněž zvětšení zavazadlového prostoru o 18 litrů. Do prostoru pod zadním víkem tedy teď půjde naložit předměty s objemem 328 litrů.

Výrazně se vylepšila kvalita interiéru. Zajímavé je řešení infotainmentu. V základní verzi sice nebude instalována žádná dotyková obrazovka, ale bude zde připraven konektor pro upevnění mobilního telefonu. V dalších dvou výbavových stupních se bude nacházet osmipalcový displej.

Také na plyn…

Ze zveřejněných obrázků je vidět také použití textilu na prostřední části palubní desky.

Pod kapotou se bude nacházet jeden ze tří nabízených motorů. Základní litrový atmosférický "benzin" má výkon jen 64 koní. Pravděpodobně více zájemců zvolí litrový přeplňovaný tříválec Tce 90. Třetí možností se stane Tce 100, který umožňuje spalování jak benzinu, tak i LPG.

Ihned s dodávkami klasického Sandera začne Dacia prodávat rovněž verzi Stepway. Ta má podvozek zvýšený o 41 na celkových 174 milimetrů a na karosérii řadu doplňků "offroadového" charakteru. Standardně bude tento vůz jezdit na šestnáctipalcových kolech.

A cena? Ta zatím zveřejněna nebyla. Nicméně, představitelé Dacie slibují, že se stále bude jednat o bezkonkurenční nabídku v tomto segmentu osobních vozů.

Současně značka odtajnila i řadu informací o sedanu Logan. Podle tiskové zprávy se v něm prostor pro zadní cestující zvětšil o 42 milimetrů, což je více, než o kolik se prodloužil celý vůz (+36 milimetrů). Vůz má o osmnáct litrů větší objem zavazadlového prostoru a dosahuje teď na hodnotu 528 litrů. Navíc ho lze pomocí přepážek členit na čtyři různé sketory. 

S novou generací se zvětšila také možnost volby příplatkové výbavy. Například vůbec poprvé je v těchto vozech nabízeno otevíratelné střešní okno. Vůz bude možné vybavit třeba také automatickou klimatizcí, vyhřívanými sedačkami, parkovacími senzory vpředu i vzadu, elektrickou parkovací brzdou, parkovací kamerou a dalšími prvky.

Mezi bezpečnostními asistenčními systémy se nově objeví třeba také varování před vozidlem v mrtvém úhlu. Kromě pěti a šestistupňové manuální převodovky budou moci zákazníci zvolit i automatickou bezestupňovou převodovku (CVT).