Již čtvrtá generace vozu Škoda Fabia v řadě parametrů potěší ty, kteří uvažují o její koupi. Naopak její základní cenovka není úplně nízká. Srovnali jsme tedy, co nejmenší mladoboleslavský vůz za zmíněných 329 900 Kč nabídne v porovnání s hlavními konkurenty na tuzemském trhu. Těmi jsou aktuálně na druhém místě Dacia Sandero, na třetím Renault Clio a na čtvrtém úřadující Evropské auto roku Toyota Yaris.

Všechny vozy si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Nejlevnější ze zmíněné čtveřice je tradičně Dacia, jejíž ceník začíná na úrovni 239 900 Kč. Následuje Renault Clio, který je k mání již za 325 000 Kč, Fabia s cenovkou 329 900 Kč a nejdražší je Toyota Yaris. Za ni je třeba dealerům zaplatit minimálně 350 000 Kč.

Posledně zmiňovaný japonský výrobek je přitom ze všech těchto městských hatchbacků nejmenší. Na délku měří jen 394 centimetrů. Clio již o pět centimetrů přesahuje hranici čtyř metrů a Dacia dosahuje na 409 centimetrů. Fabia je ještě o dva centimetry delší.

Toto je Škoda Fabia čtvrté generace
Devět nejdůležitějších sdělení o právě odhalené nové Fabii. Stojí 329 900 Kč

Z hlediska objemu zavazadlového prostoru je Fabia opět jasně nejlepší. Disponuje "kufrem" s objemem 380 litrů. Na druhém místě je v tomto klání Sandero (328), třetí je Clio (299) a poslední Yaris. Do něj lze naložit jen 286 litrů.

I když základní motorizace Fabie, kterou tvoří atmosféricky plněný litrový zážehový tříválec, nevypadá na první pohled úplně skvěle, její výkon 80 koní je také mezi třemi nejbližšími konkurenty nejlepší. Dacia, stejně jako Clio nabídnou v základním provedení jen 67 koní, Yaris pak 72. 

Hodnota kombinované spotřeby na sto kilometrů činí u Yarisu 5,6 litru, u Clia 5,1-5,3 litru, U Dacie 5,2 - 5,5 litru a u Škody 5,1 litru. O první místo se tedy Fabia dělí v tomto ohledu s Cliem.

Dacii je třeba hodně "dovybavit"

A jakou výbavu získají ti zákazníci, kteří zvolí vůz se základní výbavou? V případě Dacie téměř nic. Výbava Acces obsahuje jen nutnou bezpečnostní výbavu, tedy například šestici airbagů, světla pro denní svícení LED, palubní počítač, omezovač rychlosti a elektricky ovládaný volant. Ve voze není ani klimatizace, ani rádio, ani podélně nastavitelný volant. Se zrcátky je třeba manipulovat ručně. A to už se nebavíme o vzhledu. Dacia Acces totiž nemá lakované nárazníky, kliky či zrcátka.

Aby se výbava Dacie Sandera alespoň zhruba dorovnala zbývajícím třem konkurentům, je třeba zvolit nejvyšší stupeň výbavy Comfort. Ten již zahrnuje jak manuální klimatizaci, tak všestranně nastavitelný volant, tempomat, mlhovky, elektricky nastavitelná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidič, a navíc také kola z lehké slitiny. Takový vůz pak ale stojí již nejméně 279 900 Kč.

V pravých zimních podmínkách jsme otestovali novou Dacii s levným motorem
Dacia se opět trefuje do českého vkusu: Test nového Sandera s levným motorem

Základní výbava Clia se označuje ZEN a zahrnuje zejména následující: Tempomat s omezovačem rychlosti, čtení dopravních značek, systém pro udržování vozu v jízdním pruhu, aktivní nouzové brzdění také před chodci a cyklisty, Full LED světlomety, mlhovky, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládání a rovněž audiosystém se šesti reproduktory a sedmipalcovým dotykovým displejem.

Vstupní verze nové Škody Fabia pak obsahuje například: LED hlavní světlomety, přední mlhovky, asistent udržování jízdního pruhu, asistent rozpoznání únavy, nastavitelný omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, tónovaná skla či 6,5 palcový infotainment Swing s digitálním radiopříjmem a 4 reproduktory.

A konečně Toyota Yaris. Ta má v základní výbavě Active podobné prvky jako předcházející dvě auta. Navíc ale větší sadu elektronických asistenčních systémů. Tedy konkrétně ve voze najdeme elektricky ovládaná přední okna a zrcátka s vyhříváním, dálkově ovládané centrální zamykání, multifunkční volant, manuální klimatizaci, rádio s dvěma reproduktory, automatické přepínání dálkových světele, asistenta pro udržení se v pruhu, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, systém pro usnadnění rozjezdů do kopce, nouzové brzdění rovněž před cyklisty a chodci  Naopak vůz svítí vpřed  jen halogenovými světlomety.