Čisté, moderní tvary, klasický způsob ovládání a kompletní výbava už v základní verzi. Tímto způsobem chce tuzemské zastoupení německé značky Opel přitáhnout pozornost zákazníků k nové generaci tradičního hatchbacku v kategorii nižší střední třída.

Výbava skutečně obsahuje vše podstatné. Tedy konkrétně automatickou klimatizaci, mlhová světla, rádio s desetipalcovým dotykovým displejem, digitální přístrojový štít, přední i zadní parkovací senzory, ale také kožený volant, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny nebo startovací tlačítko.

Na detaily se můžete podívat do naší fotogalerie.

Všechny motorizace, včetně té nejslabší, jak jsem se osobně přesvědčil při tuzemské novinářské prezentaci tohoto vozu, budou vybaveny předovovkami s minimálně šesti stupni - v případě manuálního ústrojí nebo osmi při volbě automatické skříně. O zpomalování se na všech čtyřech kolech vždy budou starat kotoučové brzdy.

Řidičsky zaměřené uživatele určitě potěší, že nová Astra má kokpit natočený směrem k řidiči, a že řada klasických funkcí, tedy nastavování teploty na klimatizaci nebo zvyšování či snižování hlasitosti audia se ovládá pomocí klasických fyzických tlačítek a knoflíků.

Opel Astra Sports Tourer 2022
Nový kombík Opel Astra se řadí do klubu kufrů s objemem přes 600 litrů

Vyzkoušel jsem si také, jaký je prostor na zadních sedačkách. I za člověka, který má na výšku 186 centimetrů, si bez problémů se čtyřcentimetrovou rezervou před koleny i nad hlavou sedne další stejně narostlý jedinec.

I Astra má Autobahn Proof

Zavazadlový prostor bude mít standardně dvě úrovně uložení podlahy, přičemž i pod tu spodní se vejde rezervní kolo. To samozřejmě neplatí o variantě plug-in hybrid.

O tom, jak nová Astra jezdí, budu moci referovat nejdříve ve druhé polovině února, kdy mě čeká mezinárodní jízdní prezentace tohoto vozu. Opel ale slibuje, že jeho produkt, který se vyrábí v samém srdci značky v Rüsselsheimu, bude připraven také na bezpečnou a komfortní jízdu ve vysokých rychlostech. Lidé od Opelu tomu říkají "Autobahn Proof", díky čemuž je vůz jízdně stabilní také při sportovních průjezdech zatáček, ostrém brzdění a rychle reaguje na pokyny řidiče.

Dosáhlo se toho změnami na podvozku (v porovnání s dalšími vozy koncernu Stellantis zkonstruovanými na základě stejné platformy). Konkrétně se specificky nastavily tlumiče, jiné jsou stablizátory, zavěšení kol a namontovány jsou tužší pružiny. Také řízení se například od nového Peugeotu 308 bude lišit.

Nový Opel Manta bude elektrický a představí se do roku 2025
Známe jízdní řád Opelu do roku 2025. Chystá se i znovuzrození Manty!

Verze ve vyšších stupních výbav dostanou napříkld také inteligentí adaptivní světlomety s 84 segmenty v každém předním světle, nabízí se také head-up displej, přední sedačky s atestem od německých ortopedů, panoramatické okno a široké spektrum bezpečnostních asistenčních systémů.

Multimediální systém lze s Apple Carplay nebo Android Auto propojit bezdrátově.

Motory mají výkony od 110 do 225 koňských sil. Nejnižší hodnota je přiřazena k základní verzi tříválcové zážehové přeplňované dvanáctistovky, nejvyšší je vyčleněna pro plug-in hybridní verzi. Ani s nejlevnější Astrou ale nemusíte být brzdou na německé dálnici s neomezenou rychlostí, neboť i ta se umí rozjet až na 203 kílometrů v hodině.

Karosérii hatchback doplní ještě během letošního léta kombík s prodlouženým rozvorem a s "kufrovou" hodnotou přes šest se litrů, příští rok dorazí také plně elektrická Astra.