První oficiální fotografie nové vlajkové lodi značky nepřinášejí zrovna překvapení, podobu Insignie totiž už nějaký čas - byť díky obrázkům neoficiálním (více informací najdete zde) - známe. Opel však snímky doprovodil několika novými informacemi. A především odhalil interiér.

Insignia druhé generace stojí na nové platformě a díky využití lehkých materiálů v konstrukci je až o 175 kilogramů lehčí než předchůdce. Samotná karoserie je lehčí asi o 60 kilogramů.

Novinka je také o 29 milimetrů nižší, rozchod se zvětšil o 11 milimetrů a rozvor se prodloužil o 92 milimetrů, přičemž se výrazně zkrátily převisy karoserie. Ve srovnání s první generací je také o zhruba pět centimetrů delší. Opel proto slibuje výrazně prostornější interiér. Ze změn by měli těžit především pasažéři vzadu.

Opel Insignia Grand Sport.

Kabina má být kromě toho modernější, kvalitně zpracovaná a komfortní. Palubní deska je natočena k řidiči, který prý sedí o 3 centimetry níže než v aktuálním modelu. Sdružený přístroj je umístěn údajně ideálně v zorném poli a všechny ovládací prvky mají být snadno dosažitelné. Dominantním prvkem je dotykový displej infotainmentu.

Opel si v posledních letech zakládal na nabídce ergonomických "certifikovaných" sedadel a Insignia na tom nebude jinak. Novinku totiž půjde vybavit ergonomickými sedadly s možností nastavování šířky bočních opěr sedáku a opěradla, dále s ventilací, masážní funkcí i pamětí nastavení. Vyhřívání bude dostupné i pro zadní sedačky.

Novinkou je osmistupňový automat

Základní objem zavazadlového prostoru činí 490 litrů, maximálně nová Insignia Grand Sport uveze až 1450 litrů.

Samozřejmostí jsou také moderní asistenční systémy, mezi nimiž najdeme například adaptivní světlomety Opel IntelliLux LED Matrix, head-up displej, kamerový systém se záběrem 360° (tvoří jej čtyři kamery), adaptivní tempomat, udržování zvoleného jízdního pruhu zásahy do řízení nebo parkovací asistent s monitorováním pohybu jiných vozidel a objektů.

Opel Insignia Grand Sport.

Nabídku pohonných jednotek zatím neznáme, Opel zmiňuje pouze "celou řadu přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva". Novinkou je osmistupňová automatická převodovka, která se však bude zpočátku montovat výhradně do modelů s pohonem všech kol.

I ten je prý nový. Diferenciál zadní nápravy u něj nahrazují dvě elektronicky ovládané multilamelové spojky, což umožňuje rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Například v zatáčkách se tak má na vnější zadní kolo přenášet vyšší točivý moment.

Insignia dále dostane například adaptivní podvozek a možnost měnit jízdní režimy.

Opel Insignia Grand Sport bude mít světovou výstavní premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června.