Nová Mazda 3 je tady a rovnou ve dvou karosářských provedeních

Můžeme se těšit na novou platformu, zcela nový motor a mnoho dalších vylepšení, která mají japonské novince vydláždit cestu na vrchol mezi vozy nižší střední třídy.

28.11.2018 Jiří Švamberk
Zdroj: Mazda

Mazda patří mezi ty automobilky, u kterých si můžete být jistí, že když představí nějakou novinku, bude to vždy něco. A i tentokrát se naše očekávání naplnila. Na novou Mazdu3 jsme už nějakou dobu čekali a v koutku duše doufali, že se bude co možná nejvěrnější podobat konceptu Mazda Kai.

A vypadá opravdu skvěle. Evoluce designového jazyku Kodo, zejména v provedení hatchback se snižující se linie střechy, kterou doplňuje široký „spoiler“ nad oknem pátých dveří, řadí Mazdu 3 mezi nejlépe vypadající modely segmentu. Sedan je o něco střídmější, ovšem i on vypadá naprosto skvostně.

Základem nového vozu je platforma Skyactiv Vehicle Architecture, která přináší vyšší úroveň tuhosti, nižší hmotností a výrazně nižší úroveň vibrací a hluku přenášených do kabiny. V tiskové zprávě se dočtete, že Mazda 3 toho dosahuje přechodem na nový typ zadní nápravy – víceprvkové zavěšení střídá jednodušší torzní příčkou. Ruku na srdce, tohle nikdy nebyl posun vpřed, nicméně Mazda už několikrát dokázala, že si své neortodoxní kroky umí obhájit. Doufáme, že to je případ také nové Mazdy 3. Vpředu zůstává vše při starém, kdy jsou kola uchycena do závěsů typu McPherson.

Interiér vypadá o mnoho jednodušeji řešený. Ergonomicky působí příkladně a Mazda se v tiskové zprávě holedbá, že je výrazně kvalitnější než dříve.

Detailní informace zatím Mazda nezveřejnila, zejména co se očekáváného motoru Skyactiv-X týče. Motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip spalování, určitě bude, ovšem jak výkonný, kdy, a kde, to Mazda zatím tají. Mazda uvedla, že pracuje i na mild-hybridní verzi tohoto unikátního spalovacího motoru. V nabídce i nadále budou zážehové čtyřválce Skyactiv 1,5 a 2,0, vznětovou nabídku bude tvořit 1,8 Skyactiv-D.  

U převodovek se nic nemění, takže na výběr bude 6stupňovýá manuál a automat se stejným počtem převodových stupňů. Novninkou je pohon všech kol, který bude nabízen podle konkrétního trhu.

Novinka se v Evropě objeví na jaří příštího roku v provedení hatchback, sedan dorazí o něco později.  

V galerii si můžete novou Mazdu 3 detailně prohlédnout.

28.11.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×