I když design nové Fabie je svým způsobem evolucí a navazuje na další současné modely značky, přechod na modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen přináší nové možnosti v uspořádání prostoru a vytváří ještě více místa pro cestující a zavazadla. Informuje o tom automobilka Škoda Auto v tiskové zprávě, která doprovází první oficiální skici tohoto vozu.

Čtvrtá generace bude o 111 milimetrů delší a o 48 milimetrů širší než její předchůdce. Kromě ještě většího prostoru pro cestující se tak o dalších 50 litrů zvětší i zavazadlový prostor.

Díky chromovanému rámečku a černým lamelám působí nová Fabia sportovně elegantním dojmem. Na zádi zaujme protáhlý střešní spoiler s bočními finlety. Ten zajišťuje společně s aerodynamicky optimalizovanými vnějšími zpětnými zrcátky a aktivní žaluzií chladiče umístěné ve spodním otvoru pro přívod vzduchu na předním nárazníku vynikající aerodynamiku. Ta má být nejlepší v této třídě vozů.

Kolona maskovaných vozů připravena k testovací jízdě
Nová Fabia pořádně naroste a dostane i čtyřválec. Maskovaný kus jsme už řídili

Zbývající skici podávají bližší představu o moderních světlech nového modelu. V předních Full LED světlometech, které sahají až k masce chladiče, připomínají LED moduly ledové kvádry. Zřetelný je i modul denního svícení ve tvaru písmene L. Typické krystalické prvky značky Škoda se nacházejí také ve struktuře úzkých zadních světel, která budou k dispozici i ve Full LED verzi.

Fabia je od svého uvedení na trh v roce 1999 jedním z nejprodávanějších vozů ve své třídě. První generace, která byla v roce 2000 uvedena na trh také jako Combi, dosáhla za přibližně osm let počtu 1,79 milionu vyrobených vozů, zatímco druhá generace, představená na autosalonu v Ženevě v
roce 2007, si našla celkem 1 704 000 zákazníků. Třetí generace, uvedená na trh v roce 2014, navázala na dřívější úspěchy a v roce 2019 se stala za modelem Octavia druhým nejprodávanějším modelem značky Škoda. Celkový počet přes 4,5 milionů vyrobených vozů Fabia k dnešnímu dni
překonává pouze model Octavia.