Extravagantní novinka tedy dále prodlužuje jakýsi putovní vtip o opravdovém ukončení výroby modelu Zonda. Nový model s přízviskem HP Barchetta se totiž opět popisuje jako „poslední Zonda“.

Největším rozdílem mezi Barchettou a všemi ostatními Zondami je pochopitelně chybějící střecha a velmi nízké čelní i boční okna. Podle všeho tak nenabízí možnost interiér uzavřít nasazovací střechou.

Celkově má auto vycházet ze série 760, která nabízí mnohem vyšperkovanější karoserii plnou průduchů, sacích otvorů a karbonových doplňků včetně obřího difuzoru či zadního křídla. U Barchetty se pak objevují kvůli lepší aerodynamice také částečné záslepky zadních kol.

Samotná kola mají nový design, přičemž na jedné straně jsou zevnitř v odstínu modré a na druhé straně v odstínu zlaté barvy. Krémově bílý interiér pak dostal další várku modrých detailů a sedačky se staromódním kostkovaným vzorem pochází z modelu Huayra BC.

Uprostřed je tradiční 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec AMG produkující výkon okolo 760 koní (560 kW) a točivý moment 780 Nm.

Přímo z iniciál v označení HP Barchetta je pak jasné, komu bude specialitka určena a kdo si o takto specifikované auto zažádal. Ve své sbírce bude o tuto Zondu pečovat samotný šéf značky Horacio Pagani.

Majetní zájemci o takto exkluzivní vozidlo ale nemusí smutnit. Pagani chce vyrobit celkem tři exempláře, takže další dva šťastlivci budou mít zase možnost utratit hromadu peněz za jednu z „posledních“ Zond.

O ceně se pochopitelně nikdo nezmiňoval, ale původní série 760 dříve vyšla na v přepočtu asi 45 milionů korun, v tomto případě lze tedy čekat ještě mnohem vyšší částku.