Novinka se inspirovala koncepty Ur-Quattro a Sport Quattro, takže všude vidíme hrany a punc agrese. Příď je tedy o cosi hranatější a velkými, avšak částečně falešnými otvory v nárazníku může připomínat i ostré RS modely, zatímco nechybí šestiúhelníková maska chladiče a užší LED světlomety. Zajímavostí je trojice malých průduchů hned pod linií přední kapoty – odkaz na Audi Sport Quattro z 80. let. 

Nutno podotknout, že varianta na fotkách je vybavena příplatkovým S Line paketem pro trochu sportovnější výraz. Na zádi nechybí opět falešné výdechy na zadním nárazníku, stylový difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Zadní LED lampy pak ztratily své oblé tvary z dřívější generace a možná byste je designem tipovali na konkurenci od BMW.

Rozměrově nová A1 lehce porostla. Se základem v osvědčené platformě MQB A0 koncernu VW měří na délku 4030 mm, na šířku 1740 mm a na výšku 1410 mm. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 65 litrů na 335 litrů, respektive 1090 litrů se sklopenými zadními sedačkami. Výhradně se poté bude novinka vyrábět opět jako pětidveřový Sportback.

Interiér přichází s kompletní proměnou, palubní deska opět zaujme hranami a pryč jsou nakonec i dříve kulaté výdechy klimatizace. Uprostřed je samozřejmostí nejnovější dotykový 8,8palcový nebo 10,1palcový displej infotainmentu, přičemž analogové budíky před řidičem vystřídal dle posledních trendů plně digitální štít - zřejmě příplatkový.

Vůči předchozí generaci je nová A1 vybavena také armádou asistenčních systémů, jako například udržováním jízdy v pruhu a jízdy v kolonách, adaptivním tempomatem se schopností automatického brzdění, systémem varování a automatického brzdění před srážkou, detekcí chodců či cyklistů.

Spekulace byly pravdivé a mezi dostupnými motorizacemi nenajdete žádný diesel. Nabídka začíná litrovým přeplňovaným tříválcem o výkonech 95 koní (70 kW) nebo 115 koní (85 kW). Dále se objevuje čtyřválcová patnáctistovka se silou 150 koní (110 kW) a zatím nejvýkonnější dvoulitr o 200 koních (147 kW).

Všechny motorizace pohání přední kola a jsou v závislosti na variantě spojovány s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. U nejsilnějšího dvoulitru je však standardem šestistupňový automat S tronic.

Později se určitě objeví také ostrá verze S1, která by mohla dostat turbem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu přes 250 koní (184 kW) a možná pohon všech kol.

Nové Audi A1 Sportback se dostane do prodeje zřejmě až na konci letošního roku. Český ceník zatím nebyl zveřejněn.