Jde o záležitost, které Audi říká relaxační sedadlo. Jak asi tušíte, tahle vychytávka bude v nové limuzíně proto, aby rozmazlovala pasažéra na "ředitelském" místě, tedy vzadu za sedačkou spolujezdce. Co všechno bude relaxační sedadlo umět, zatím nevíme, ale čerstvě zveřejněné video prozrazuje, že jednou z funkcí bude masáž chodidel.

Aby si ji cestující užil, stačí na velkém ovládacím panelu, umístěném mezi zadními sedadly, sepnout příslušný masážní program a opřít si nohy o opěradlo sedačky před sebou. Je velice pravděpodobné, že A8 zájemcům nabídne i "klasickou" masáž zad.

Zajímavě vypadá i samotný ovládací panel. Kromě fyzických ovladačů, jimiž si můžete nastavit polohu sedadel, jej totiž tvoří velký dotykový displej. Ten pak poslouží k ovládání řady dalších funkcí, třeba k nastavení klimatizace na zadních sedadlech.

Audi na novou A8 láká už delší dobu, proto o ní už leccos víme. Vlajková loď například vyjede na nové odlehčené platformě a dostane technologie autonomního řízení 3. úrovně, což znamená, že si vůz poradí zcela soběstačně na dálnici, přičemž řidič za volantem již nemusí věnovat plnou pozornost dění okolo. Musí být ovšem připraven řízení převzít v případě, kdy ho o to vůz požádá.

Audi A8 tedy bude připravena sama nejen zpomalovat a akcelerovat, ale i předjíždět, objíždět, vyhýbat se, pracovat s blinkry a celkově se aktivně podílet na provozu. K tomu jí dopomůže široká paleta počítačů, kamer, radarů a senzorů na palubě.

Zajímavě vypadá také nový adaptivní podvozek, který využije 48voltovou palubní síť. Ke každému kolu bude přiřazen jeden elektromotor, který je napájen právě z této sítě. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 Nm. Auto pak díky přední kameře s předstihem rozpozná nerovnosti a předvídavě upraví nastavení aktivního podvozku.

Díky tomu se vlastně připraví na kontakt s výmolem, dírou a podobně. Podvozek navíc bude aktivně potlačovat náklony karoserie v zatáčce i při akceleraci či brzdění. A dokonce dokáže auto přizvednout před srážkou - to aby náraz zasáhl pevnější část karoserie.

Tajemstvím zatím samozřejmě zůstává vzhled, leccos ale naznačila přítomnost A8 na premiéře nového filmu o Spider-Manovi. I když byla limuzína zahalena do originálního "pavoučího" maskování, o tvarech novinky si můžeme udělat jistý obrázek. Fotografie najdete v galerii.