S každým novým představeným modelem slýcháme slovní spojení „zcela nové“, a to i v případě aut, která nová vůbec nejsou. Zní to lépe a zákazníci tomu zpravidla věří. Ovšem nová generace BMW řady 1 skutečně zcela nová bude.

Základní model, který byl v rámci kategorie unikátní, přejde po vzoru BMW řady 2 Active Tourer a MINI na platformu s pohonem přeních kol. O přechodu na platformu s pohonem předních kol jsme věděli už řadu let při představení druhé generace, proto argumentu, že BMW tuto změnu podstupuje na základě přání svých zákazníků, příliš nevěříme. Podle nás je to pouze oslí můstek pro to, aby milovníkům zadokolek BMW tento krok ospravedlnili.

BMW řady 1 je totiž jeden z nejprodávanějších modelů značky a přechodem na přední pohon se dá dost ušetřit. V případě malého hatchbacku BMW se bavíme o částce cca 15 tisíc Kč, a to už je sakra důvod, proč potlačit něco, na čem si značka vybudovala své renomé. Šetřit se dá samozřejmě i jinde, a to sdílením komponentů s dalšími modely BMW a MINI. Ve výsledku tak BMW na každém voze výrazně ušetří. Auto ale ve výsledku pro zákazníky levnější rozhodně nebude.

Nabídka motorů zcela jistě zahrne maloobjemový zážehový tříválec 118i (140 koní/220 Nm), zážehový 2litrový čtyřválec v několika nastaveních - konkrétně 120i (190 koní/280 Nm), 125i (225 koní/310 Nm) a 130i (265 koní/380 Nm). Vznětové motory budou opět známé 2litrové jednotky 118d (150 koní), 120d (190 koní) a nově přibude varianta M135dX s výkonem 230 koní a 500 Nm.

Vrcholem se stane M130iX s pohonem všech kol, převodovkou Steptronic a 305koňovou variantou 2litrového zážehového motoru, který pohání malý crossover X2 M35i. Kvůli pohonu předních kol se plnohodnotné M verze nedočkáme.

Nová „jednička“ se bude prodávat výhradně jako 5dveřový model a na jeho základech by měla vzniknout další karosářské verze BMW řady 2 Gran Coupé a také nová generace řady 2 Active Tourer. Sedmimístné provedení Gran Tourer zmizí bez náhrady.

Oficiální představení proběhne na podzimním frankfurtském autosalonu.