V porovnání s dosluhující generací je nový model Hyundai i 10 nižší a širší. Konkrétně je to v obou případech o dva centimetry. Už tyto míry samy o sobě zní člověku, který se zajímá o auta, docela libozvučně. V reálu, jak jsem se mohl přesvědčit během novinářské předpremiéry vozu v Amsterodamu, to v souladu s celkovým designem i jednotlivými detaily karosérie, vypadá věru dobře.

Oblast malých městských automobilů není v současné době zrovna tou, která by zažívala nějaký boom. V řadě zemí, Českou republiku nevyjímaje, ji drtivě válcují prakticky všechny ostatní kategorie vozů, snad kromě těch nejdražších supersportů. Přesto se vedení automobilky rozhodlo nabídnout zbrusu přepracovanou verzi "i desítky". Na trh se má dostat na přelomu letošního a příštího roku.

Na rozdíl od velké části dalších novinek, které zažijí ve Frankfurtu své první okamžiky slávy, se zatím pro pohon tohoto vozu počítá s klasickými spalovacími motory. Budou dva a oba spalují benzín. Tím základním se stane tříválec 1,0 MPI s nejvyšším výkonem 67 koní a maximálním točivým momentem 96 Newtonmetrů. Více síly poskytuje čtyřválec 1,2 - 84 koní a 118 Nm. Oba motory jsou spojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, které můžou být za příplatek robotizované.

V relativně blízké budoucnosti by se ale mělo objevit také Hyundai i10 N Line, přičemž v jeho případě prý nemá jít jen o design a případné podvozkové úpravy. To je však zatím ještě tajné.

Nová generace Hyundai i10

Největším překvapením při osobním seznámení se s touto novinkou pro mne bylo, kolik je uvnitř místa. Při klasické zkoušce, kdy jsem si sedadlo řidiče nastavil pro svoji 186 centimetrů vysokou postavu a následně usedl na zadní lavici, jsem před koleny zaznamenal prostorovou rezervu čítající tři centimetry ve směru před koleny a stejně tolik mezi temenem hlavy a čalouněním stropu. To jsou, pro srovnání, hodnoty odpovídající nové generaci BMW 3.

Výbava je solidní

Nárůst vnitřního prostoru je přitom dán především zvětšením rozvoru o čtyři centimetry. Činí přesně 2425 milimetrů. Délka totiž narostla o pouhý půlcentimetr na nynějších 367 těchto délkových jednotek. Objem kufru zůstal stejný - má opět kapacitu 252 litrů. To není mnoho, ale třeba fabia první generace měla jen o osm litrů více.

Do výbavy nového malého Hyundaie se díky přítomnosti kamery za čelním skle dostala řada bezpečnostních a komfortních asistentů. Výčet zahrnuje funkci nouzového brzdění, přičemž auto v případě potřeby samočinně brzdí nejen před auty vpředu, ale i před chodci, dále je k dispozici asistent dálkových světel, asistent pro jízdu v jízdních pruzích, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče a "čtení" dopravních značek."

Interiér vpředu ve voze s maximální výbavou, který jsem měl možnost zkoumat, obsahuje také velký dotykový displej multimediálního systému s navigací. Ten je na horním okraji palubní desky v jedné rovině s přístrojovými ukazateli. Potěší také rozsáhlá komfortní výbava. Našel jsem tlačítka pro vyhřívání sedaček i volantu. Leckomu se bude hodit také parkovací kamera. V autě se bude i docela dobře "žít". Kapsy ve dveřích jsou rozměrné, místo na nápoje je mezi sedačkami, další věci lze odložit třeba za řadicí páku nebo do poličky nacházející se nad klasickou uzavíratelnou přihrádkou před spolujezdcem.

Kdo si chce auto přizpůsobit svému vkusu, bude mít dostatek možností. Základních barev je deset a k tomu přistupují dvě barvy střechy (černá a červená), tudíž kombinací vzhledu vzhledu exteriéru je 22. V interiéru pak jsou čtyři možné barevné kombinace.

Běžně je uvnitř pět míst pro pasažery, ale výrobce se rozhodl nabízet rovněž čtyřmístnou "Eco" variantu. Ta bude mít kvůli dosažení nižších emisí CO2 rovněž čtrnáctipalcové pneumatiky s nižším valivým odporem a jiné uspořádání převodů.

Ceny zatím známy nejsou.