Při navrhování nového Cayenne se začalo snižováním hmotnosti, a proto je nová platforma mnohem lehčí než u předchůdce. Společně s dalšími odlehčenými prvky tak Cayenne shodil 65 kg na celkových 1985 kg.

Na délku se SUV zvětšilo o 63 milimetrů, čímž měří 4918 mm. Na výšku se zase zmenšilo o 9 mm na konečných 1691 mm. Na šířku má pak auto 1983 mm. Aby však stále zavalité SUV nabídlo dávku obratnosti, poprvé je vybaveno systémem natáčení zadních kol.

Podvozek je osazen novým vzduchovým odpružením, které pracuje ve spojení se známým elektronickým systémem nastavení podvozku 4D Chassis Control a elektrickým stabilizátorem PDCC.

V rámci představení uvádí Porsche zatím jen dvě motorizace. Standardní Cayenne dostane pod kapotu přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 340 koní (250 kW) a točivém momentu 450 Nm. To je nárůst o 40 koní (29 kW) a 50 Nm vůči předchozí generaci. S tímto motorem umí auto vystřelit na 100 km/h za 6,2 sekundy (5,9 sekundy se sportovním balíčkem Sport Chrono) a rozjede se až na 245 km/h.

Výkonnější Cayenne S pak využívá menší 2,9litrový šestiválec, ovšem se dvěma turbodmychadly. Ten produkuje 440 koní (324 kW) a 550 Nm točivého momentu, což představuje nárůst o 20 koní (15 kW). Hodnota točivého momentu zde zůstává stejná. Díky tomu je akcelerace na 100 km/h otázkou 5,2 sekundy (se Sport Chrono 4,9 sekundy) a maximální rychlost je udávaných 265 km/h.

Oba motory pracují s novou osmistupňovou automatickou převodovkou.

Uvnitř je nově navržený interiér, který spojuje luxus a zároveň sportovní charakter. V kapličce budíků je tedy stále analogový otáčkoměr. Kolem něj ale zbytek informací zobrazují dva 7palcové full HD displeje. Velký 12,3 palcový dotykový displej infotainmentu pak dominuje palubní desce, zatímco středový panel byl zjednodušen a nabízí další várku displejů a dotykových ploch.

Nakonec se nezapomnělo ani na zavazadlový prostor, který byl zvětšen o 100 litrů na konečných 770 litrů.

Mezi úplnými novinkami, jež přináší nová generace Cayenne, jsou dále například inovativní brzdové kotouče s povlakem karbidu wolframu, což je bezkyslíkatá keramická látka, vyznačující se vysokou tvrdostí. Velké SUV tak bude mít v příplatkové výbavě na výběr i tyto odolné kotouče, které zvyšují brzdný účinek, ale zároveň snižují vadnutí a tvoření brzdového prachu.

Nové Porsche Cayenne se dostává do prodeje už nyní. Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně standardní Cayenne startuje v Německu na ceně v přepočtu asi 1,9 milionu korun. Výkonnější Cayenne S pak začíná na částce přibližně 2,4 milionu korun.