Nové XV totiž vyhlíží skoro stejně jako předchůdce, důležité změny se však udály "uvnitř". Přesto i v designu několik rozdílů najdeme, například nová světla vpředu i vzadu nebo novou masku chladiče.

Na délku auto měří 4465 mm, na šířku 1800 mm a na výšku 1615 mm, rozvor náprav dosahuje hodnoty 2665 mm. Světlá výška činí i nadále 220 mm. Interiér zatím Subaru neukázalo, slibuje však luxusnější provedení.

Čtěte také: VIDEO: Škoda v Ženevě ukázala nejrychlejší Octavii i další novinky. Podívejte se

A teď už k těm podstatným a "neviditelným" změnám. XV stojí na nové platformě, díky níž je karoserie podstatně tužší. Výrobce zatím vůz představil s přepracovaným dvoulitrovým motorem, který údajně využívá více než 80 % nových dílů. Čtyřválcový boxer s přímým vstřikováním je o 12 kg lehčí a také výkonnější, nabídne 156 koní (115 kW) a 196 Nm točivého momentu.

Motor je spojen s bezestupňovou převodovkou, i v té se ale konstruktéři "povrtali". Nyní je o 7,8 kg lehčí, má širší rozsah převodových poměrů a nabídne sedm přednastavených virtuálních rychlostních stupňů. Samozřejmostí je pohon všech kol.

Přečtěte si: Nissan ukázal omlazený Qashqai. Poznáte ho podle nové přídě

Další technické změny zahrnují nižší těžiště a strmější řízení. Ve výbavě se pak objeví řada elektronických asistentů, zejména systém Eye Sight, který využívá dvojici kamer za čelním sklem a obsahuje adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruhu, autonomní brzdění či automatická dálková světla. 

O uvedení do prodeje v Evropě Subaru zatím mlčí, očekáváme ale druhou polovinu roku.