Její systém předcházení kolizí nyní auto nejenom automaticky plnou silou zabrzdí, ale také ho dokáže nasměrovat mimo blížící se překážku. Asistent se automaticky aktivuje v případě, že by samotné automatické brzdění nedokázalo zabránit nárazu.

Čtěte také: Volvo láká na novou XC60. Podívejte se na první obrázky

Jak to funguje? V případě možné nehody vůz jednoduše provede automatickým zásahem do řízení úhybný manévr. Tato funkce má být aktivní v rychlostech 50 až 100 km/h.

Pomoc má fungovat i v případě, že s vozem přejedete do protějšího pruhu a hrozí střetnutí s protijedoucím vozidlem. V tu chvíli vás automatické řízení navede zpátky do vašeho pruhu. V této situaci je funkce aktivní v rychlostech 60 až 140 km/h.

Podobě bude rozšířen i systém monitorující mrtvý úhel (BLIS), který vás nejprve upozorní na přítomnost jiných vozidel v mrtvém úhlu, a pokud hrozí nehoda, automatické řízení nasměruje vůz mimo nebezpečí.

Čtěte také: První kilometry ve Volvu V90 Cross Country. Dostane se vám pod kůži

Jinak nová XC60 pak převezme celou řadu bezpečnostních systémů od svých větších sourozenců devadesátkové řady, například systém detekce velkých zvířat, systém ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky či semi-autonomní podporu řízení.

K dispozici bude také asistent pro jízdu v kolonách. Další generace Volva XC60 se ukáže zanedlouho na autosalonu v Ženevě.