Přesně 609 900 Kč stojí od nynějška modernizované provedení středně velkého SUV Seat Ateca. Tento v Kvasinách vyráběný automobil se teď více podobá většímu sourozenci Tarraco a do interiéru dostal nové prvky výbavy.

V Česku se vůz nabízí ve třech výbavách - Style, Xperience a FR. Nejlevnější variantou je Ateca s motorem 1,0 TSI (85 kW) a manuální převodovkou v provedení Style. I takový vůz již ale jezdí na semnáctipalcových kolech z lehké slitiny, má diodová světla vpředu i vzadu, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, tempomat i startovací tlačítko.

Ten, kdo zvolí lépe vybavenou verzi Xperience, získá současně minimálně čtyřválec 1,5 TSI a do výbavy navíc o palec větší kola, infotainment s obrazovkou s úhlopříčkou 9,2 palce a zabudovanou navigací, vyhřívané sedačky a volant, parkovací kameru a volič jízdních režimů. Za takový vůz zákazník dealerovi zaplatí přinejmenším 724 900 Kč.

Do motorového prostoru můžou být také namontovány agregáty 2,0 TSI (140 kW) či dvoulitrový turbodiesel (110 kW). Oba motory lze propojit také s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Výbava FR obsahuje stejné prvky a dodávají se pro ni stejné motory jako v případě Xperience. Ovšem liší se designové prvky v exteriéru i v interiéru.

Výhodné kombi Arteon

Dealeři s logem VW již mohou začít přijímat objednávky na modernizovaný Arteon, který je teď prvně v nabídce také jako sportovní kombi (odborně Shooting Brake).

Základní motorizací pro tento vůz je agregát 1,5 TSI s výkonem 110 kW. Ve výbavě s prostým označením Arteon je pak v ceně 851 900 Kč už docela dost věcí. Například dokonce třízónová automatická klimatizace nebo digitální přístrojový štít.

Tato cena se vztahuje na verzi liftback, kombi je za příplatek 25 000 Kč. Tuto cenu ale budou zákazníci rádi akceptovat, protože v ní už je zahrnuto (oproti litbacku) také bezklíčkové odemykání a zamykání a otevírání víka kufru pouhým pohybem nohy pod nárazníkem.

Lepší výbava Elegance vyjde na 962 900 Kč. V ceně je pak rovněž navigace, vyhřívání předních sedaček, hlasové ovládání multimediálního systému a větší kola. Za verzi R-Line se připlácí ještě dalších 12 000 Kč. Od těch "civilnějších" se odlišuje jinými nárazníky a třeba také černě čalouněným stropem.

Nejdříve se svého nového Arteonu dočkají ti, kteří jako motorizaci zvolí turbodisel 2,0 s výkonem 110 kW a převodovkou DSG. Ostatní zatím výrobce nestihl homologovat a budou tedy muset počkat nejméně do konce letošního roku.