Již od roku 2000 nabízí největší asijská automobilka Toyota zákazníkům také SUV Highlander. Ovšem ti na evropském kontinentu byli o tento model ochuzeni. To se změní příští rok.

Vůz sice sdílí podvozkovou platformu s modelem RAV-4, ale v modelovém portfoliu zaujme místo mezi tímto tradičním představitelem automobilů kategorie SUV a terénním Land Cruiserem. Na podobu vozu a na další novinky Toyoty se můžete podívat do fotogalerie u článku.

Rozhodně se tak nejedná o žádného "drobka" - na délku měří vůz 495 centimetrů a v interiéru půjde převážet až sedm lidí. Pokud zůstanou poslední dvě sedačky sklopené, tak půjde využít objem zavazadlového prostoru 658 litrů.

Auto, jehož základní cena v Česku činí 1,4 miliónu korun, se bude nabízet pouze s jedním typem pohonného ústrojí. Pod kapotu inženýři Toyoty instalovali hybridní systém, který tvoří zážehový čtyřválec 2,5 litru a dva elektromotory. Ten u zadní nápravy z automobilu "dělá" čtyřkolku. Výkon soustrojí činí 224 koňských sil.

Luxusnější Hilux a upravený Land Cruiser

Hned od počátku roku začne rovněž tuzemské zastoupení nabízet inovovaný model Land Cruiser. Designové úpravy jsou v případě této legendy spíše zanedbatelné. Podstatnější je vylepšení dieselového čtyřválce s objemem 2,8 litru. Ten nyní poskytuje maximální výkon 150 kW (204 koní) a nejvyšší točivý moment 500 Nm. Dosud byl výkon o 27 koní a točivý moment o 50 Nm nižší. To je příčinou zlepšení akcelerace (z nuly na sto teď za 9,9 sekundy).

Přesto má automobil o sedm desetin litru nižší spotřebu. Nyní mu má na ujetí stokilometrové vzdálenosti stačit rovných sedm litrů. Dalšími novinkami jsou například modernizovaný multimediální systém a další várka bezpečnostních asistenčních systémů. Vše více představíme po absolvování redakčního testu.

Také jeden z nejdůležitějších světových pick-upů Hilux nyní dostane stejný motor jako výše zmíněný Land Cruiser. Pro ty, kteří si tento automobil nekupují proto, že s ním budou přepravovat stavební materiál do horských oblastí, ale spíše ho využijí pro příjemné trávení volného času, značka teď nabídne novou variantu Invincible, kde se daleko více dbá o vizuální styl. Bohatá je rovněž výbava.

I běžné verze modernizovaného provedení ovšem půjdou od dosavadní velmi dobře rozpoznat. Kompletně přepracovaná totiž byla celá příď. Z oblasti techniky je třeba zmínit instalaci elektronického zařízení, které u vozů s pohonem pouze zadních kol nahrazuje funkci samosvorného diferenciálu. Hilux rovněž získal nové odpružení, které má vylepšit jízdní vlastnosti při pohybu na asfaltových či betonových cestách.

A co ještě přijde?

Poprvé se objeví druhá karosářská verze řady Yaris. Model Yaris Cross je dlouhý 418 centimetrů a zařadí se "pod" C-HR. Oproti "silničnímu" Yarisu dostane o tři centimetry zvětšenou světlou výšku a možnost pohonu všech kol. Ten zajišťuje elektromotor přidaný k zadní nápravě.

Opravdovým bonbonkem se pak stane Yaris GR. Stane suverénně nejvýkonnějším autem ve velikosti malých městských hatchbacků. Nabídne k využití 261 koní a 360 Nm točivého momentu, přičemž auto má poháněno všechna čtyři kola. Motor je zbrusu nový a jeho tvůrci využili řadu nových prvků - například chlazení pístů pomocí olejových trysek.

Velká část karosérie je zhotovena z hliníku. Systém pohonu všech kol umožňuje rozdělovat poměr točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v souladu s poždadavky řidiče. Auto již má českou cenovku - přijde nejméně na 899 000 Kč.

V samém závěru roku 2021 by se mělo odehrát představení nové generace minivozu z Kolínu. Tedy nástupce současné Toyoty Aygo. Zřejmě již nepůjde o klasický hatchback, ale malý crossover.