Výrobce chce touto designovou revolucí reagovat na klesající zájem o auta s tradiční tříprostorovou karoserií. Jeho způsob řešení naznačuje studie CXperience, kterou Citroën představil před několika měsíci na autosalonu v Paříži.

Nová C5 by se totiž vzhledem konceptu měla výrazně inspirovat. Očekávat tak můžeme vůz se siluetou, jež připomíná velký hatchback či liftback. Podle francouzské automobilky právě tato karoserie nabízí dynamičtější výraz a současně výrobci umožňuje lépe pracovat s aerodynamikou.

Citroën CXperience.

A pochopitelně má potenciál nové auto odlišit od konkurence.

Jako technický základ nového Citroënu C5 poslouží už známá platforma EMP2, kterou využívá například Peugeot 3008. Nová architektura byla přitom vyvinuta s ohledem na budoucí elektrifikaci, nová C5 by tak měla existovat i v hybridním provedení. Počítat ale samozřejmě můžeme i s klasickými naftovými a benzinovými motorizacemi.

Velkou technickou novinkou pak bude hydraulický podvozek, nástupce známého hydropneumatického systému, který s aktuální C5 skončí. Automobilka slibuje, že její nové řešení potěší zážitkem podobným "cestování na létajícím koberci". Nad nerovnostmi se prý vůz bude jen ladně vznášet.

Citroën CXperience.

V interiéru pak najdeme obvyklé moderní prvky, což znamená minimum fyzických ovladačů, digitální přístrojový štít či dotykovou obrazovku multimediálního systému s širokými možnostmi konektivity.

Nový Citroën C5 bude představen příští rok, zřejmě na podzim. Do prodeje zamíří v roce 2018.