Nová generace Fiatu Panda, která se připravuje pro uvedení v roce 2023, se stane automobilem kategorie SUV. Na základě informací získaných při rozhovoru s šéfem italské značky Olivierem Francoisem to uvedl britský magazín Autoexpress.

Vzhledem k tomu, že automobil převezme řadu nápadů a technických řešení z koncepčního modelu Centoventi, který se představil veřejnosti před třemi roky, stane se konkurentem pro model Toyota Aygo X, který již zanedlouho začnou montovat dělníci v továrně Toyoty u středočeského Kolína.

Koncept Centoventi totiž stejně jako zmíněný produkt největší světové automobilky, měří na délku přibližně 370 centimetrů. Také výška v obou případech jen lehce přesahuje hranici půldruhého metru.

Fiat Panda (1980)
Fiat Panda vznikl skoro před 40 lety. Měl být jako vrtulník, říkal jeho designér

Je ale pravděpodobné, že Pand nakonec bude více. Kromě SUV by mohl existovat také nižší městský hatchback nebo malý kabriolet.

Fiat plánuje pro vůz jak klasické motory s vnitřním spalováním, tak také elektrický pohon. Původně koncept naznačoval, že elektrická verze bude v základní verzi nabízena s malou baterií pro dojezd přibližně sto kilometrů. K ní ale půjdou připojit ještě další "bateriové moduly", takže celkově by mohlo jít ujet na jedno nabití až 400 kilometrů.

Fiat chce pro Pandu připravit opravdu nízkou cenovku, čímž by navázal na charakter původní Pandy z osmdesátých let. K tomu se má dospět samozřejmě také úsporou výrobních nákladů. Při představení konceptu se například hovořilo také o tom, že k dispozici bude jen jedna barva (bílá) karosérie, kterou si pak zákazník "dozdobí" pomocí polepů na karosérii a různých plastových i textilních dílů v interiéru.