Jestliže současně nabízený Ford Ranger vypadal "chlapácky", tak ten nový bude mít ještě drsnější vizáž. Vyplývá to z prvních fotografií, které zveřejnilo tiskové oddělení americké automobilky.

Podívat se na ně můžete do naší komentované fotogalerie.

A potvrzují to také zatím spíše skoupé informace o použité technice. Nový Ranger, na kterém pracovali především konstruktéři v australském vývojovém oddělení, totiž kromě dvou výkonových verzí dvoulitrového turbodieselu dostane pod kapotu rovněž třílitrový vidlicový šestiválec. I on bude spalovat naftu.

Navíc se zákazníci budou moci rozhodnout, zda zvolí přiřaditelný pohon všech kol nebo nově zkonstruovanou stálou "čtyřkolku". Jízdním vlastnostem určitě napomůže - v porovnání s předchůdcem - posunutí předních kol o padesát milimetrů směrem dopředu a posunutí zadních tlumičů pérování dále od podélné osy vozu. Zatímco prvně jmenované opatření bude mít pozitivní vliv na nájezdový úhel a křižitelnost náprav, druhý přinese zlepšení komfortu na silnici i v terénu.

V areálu maďarského závodního okruhu jsme zkoušeli nové verze Fordu Ranger
Současný Ford Ranger se loučí speciálními edicemi. Zkoušeli jsme je v terénu

Kromě rozvoru se o stejných pět centimetrů zvětšily také rozchody kol, což se následně projevilo také ve větší šířce korby.

Nový Ford Ranger se snadno rozezná také v noci. To díky předním světlům s motivem denního svícení ve tvaru písmene C. Světla navíc budou poprvé s funkcí Matrix.

V interiéru jeho tvůrci použili měkčené plasty. Palubní desce dominuje na výšku oreintovaná dotyková obrazovka komunikačního a zábavního systému Sync 4. Bude se nabízet ve dvou velikostních verzích. Ta menší má úhlopříčku 10,1, větší 12 palců.

Přibylo také stupátko…

Na ní se bude ovládat i řada funkcí, pro které byly ve "starém" Rangeru vyhrazeny fyzické ovladače. Zároveň na ní bude moci řidič sledovat množství údajů potřebných při jízdě v terénu. Například úhel natočení kol, podélný nebo příčný sklon vozu.

V kabině se posádce bude lépe "bydlet". Také díky většímu počtu a zvětšení objemu odkládacích prostor. Ty jsou mimo jiné i pod a za zadními sedačkami.

Ford v tiskové zprávě tvrdí, že bedlivě naslouchal hlasům uživatelů předcházejících generací Rangeru: Když jsme trávili čas se zákazníky a pozorovali, jak šplhají na korbu, viděli jsme velký prostor ke zlepšení,“ řekl Anthony Hall, jeden z vedoucích konstruktérů Rangeru. „Lidé si stoupali na zadní pneumatiku a pak přehazovali nohu přes bočnici korby nebo se zapírali o otevřené víko korby.“ To konstruktéry inspirovalo k vytvoření integrovaného schůdku za zadními koly, z něhož pak bude na korbu rozhodně lepší přístup než dosud.

Nový Ford Ranger se již připravuje do výroby
Ford čeká "výživný" rok 2022. Smršť novinek má pokračovat také v tom dalším

V ní je pak více bodů k uchycení nákladů, lze také získat nový systém dělících přepážek, které umožní příčně rozčlenit jednotlivé druhy nákladů. Víko korby poslouží rovněž jako pracovní stůl. Jsou v něm speciální kapsy pro zapření upevňovacích svorek a dokonce je na něm vyznačené měřítko.

Zajímavou vychytávkou je možnost využití zónového osvětlení. Přes palubní systém Sync nebo aplikaci Powerpass lze rozvítit světla dokonce také na boku vozu. To se samozřejmě hodí při práci za snížené viditelnosti nebo při kempování v přírodě v noci.

Výroba nového Fordu Ranger začne v Thajsku a v Jižní Africe v první polovině příštího roku. V Evropě zahájí dealeři Fordu příjem objednávek ve druhé polovině roku 2022 a první vozy přijedou za zákazníky na počátku roku 2023.