Zhruba osmdesát tisíc korun. Takový je v zásadě rozdíl mezi zhruba srovnatelnými verzemi minulé a právě přicházející generace vozu Hyundai Tucson. A to ještě při započítání speciální "Vánoční" prémie, která v závislosti na zvolené variantě činí buď šedesát nebo sedmdesát tisíc korun.

Tento sportovně-užitkový vůz, který sjíždí z výrobní linky v Nošovicích, přišel v základní verzi o atmosférickou šestnáctistovku. Místo ní vůz pohání zážehový turbomotor se stejným zdvihovým objemem válců. Má také bezmála o dvacet koňských sil vyšší výkon (150 místo 132). Vyšší cenovku Hyundai zdůvodňuje rovněž lepší výbavou.

Nejlevnější verze sice jezdí na sedmnáctipalcových ocelových kolech, ale řidič může využívat LED denní svícení, elektricky ovládaná okna i zrcátka, parkovací kameru, manuální klimatizaci, osmipalcový multimediální displej, tempomat a sadu bezpečnostních asistentů včetně autonomního nouzového brzdění. V ceně je nadále také pětiletá záruka bez omezení najetých kilometrů.

Vůz má v této verzi Smart samozřejmě manuální šestistupňovou převodovku a pohon pouze předních kol. Vyšší výbava Comfort poprvé přináší možnost volby pohonu 4x4. Ve výbavě už jsou také kola z lehké slitiny, dvouzónová automatická klimatizace, LED světla vpředu i vzadu, displej s velikostí 10,25 palců, zadní parkovací senzory a další. Komu by nestačil výkon 150 koní, může si objednat verzi s mild-hybridní verzí stejného přeplňovaného zážehového agregátu. Ta disponuje 180 koňskými silami.

Hybrid poskytne 230 koní

Druhá nejvyšší výbava Smart přináší do seznamu výbavových prvků také vyhřívané sedačky a volant, další bezpečnostní asistenty (například ten pro sledování aut v mrtvém úhlu) a třeba také bezdrátové nabíjení mobilního telefonu.

Nejvyšší výbava má označení Style. V takovém Tucsonu pak lze najít třeba třízónovou automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení, navigaci spolupracující s adaptivním tempomatem, elektricky ovládané páté dveře, devatenáctipalcová kola nebo audiosystém Krell s osmi reproduktory.

Dalšími motorizacemi v nabídce je turbodiesel 1,6. V běžném provedení poskytuje 115 koní a v mild-hybridní 136. Nejdražší (a současně i nejvýkonnější) verzí se v průběhu příštího roku stane hybrid s 230 koňskými silami. Standardem u něho pochopitelně bude automat a na výběr pohon 4x2 nebo 4x4.

A ještě jedna informace pro ty, kteří si hodlají tento vůz pořídit brzy. Ten, kdo si ho objedná do konce roku, bude zařazen do slosování o stoprocentní slevu. Tedy, může ho nakonec získat zcela zdarma.