Pro Lexus jde už o sedmou generaci modelu ES. Náhrada pro evropské GS je sice o pár milimetrů větší, ale stále bude chtít získat zákazníky, kteří tradičně uvažují o BMW řady 5, Mercedesu třídy E nebo Audi A6. Přesněji má ES na délku 4945 mm, na šířku 1885 mm, vysoké je 1450 mm a rozvor má 2905 mm.

Auto je postavené na zcela nové platformě GA-K, která má modelu zajistit vyšší torzní tuhost a zároveň nižší celkovou hmotnost. Tu ovšem Lexus ještě nezveřejnil.

Pod kapotou verze ES 300h pro střední Evropu (a tedy i pro ČR) se zatím objeví jediná motorizace, a to hybridní jednotka využívající elektromotoru a 2,5litrového čtyřválce pracujícím v Atkinsonově cyklu. Kombinovaný výkon činí 218 koní (160 kW), který na rozdíl od odchozího GS putuje na přední kola. Jednotka samozřejmě pracuje s automatickou převodovkou.

Je každopádně pravděpodobné, že další motorizace budou pod kapotou v průběhu uvedení na trh modelu přibývat. Velice pravděpodobný je příjezd například verzí ES 250 nebo ES 350 bez hybridního pohonu. Zatím je otázkou, zda Lexus pracuje i na sportovní verzi ES F, po vzoru osmiválcového modelu GS F.

Nicméně zatím si budou moci zájemci zvolit alespoň výbavu ES F Sport, která trochu přiostří již tak ostrý design sedanu. Tato varianta má rozdílnou mřížku chladiče, velká 19palcová kola, pár dalších kosmetických úprav a taky standardně dodávaný adaptivní podvozek či volič jízdních režimů s módem Sport+.

V základu se pak můžeme u ES těšit na bohatou standardní výbavu bezpečnostních systémů a asistentů včetně detekce chodců a cyklistů nebo adaptivních full-LED světlometů, které umí automaticky přepínat dálková světla, upravovat rozsah svícení či přisvěcovat do zatáček.

Do prodeje bude ES ve verzi 300h uvedeno na konci letošního roku v prosinci. Oficiální ceny ještě neznáme, nicméně odchozí GS v podobné motorizaci vyjde minimálně na 1 223 000 korun.