Rozdíl mezi filozofií obou vozů je přitom značný. Zatímco původní OPC minulé generace bylo plnohodnotnou sportovní variantou s vlastním motorem v podobě vidlicového šestiválce, nová Insignia GSi je prakticky pouze poladěnou běžnou variantou.

GSi nedostalo svůj vlastní motor, ale musí si vystačit s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem, jehož výkon činí 260 koní (191 kW). Oproti šestiválci z OPC je ovšem výrazně menší motor jen o 20 koní slabší a potom jsou tu i další parametry, které hrají jasně ve prospěch nového GSi.

Tak v první řadě je nový vůz dramaticky lehčí a to rovnou o 160 kilogramů. Na svá dvacetipalcová kola obouvá sériově pneumatiky Michelin Pilot 4S, o brzdy se starají komponenty Brembo a odpružení zajišťuje adaptivní podvozek FlexRide.

Možná nejdůležitější součástí je nicméně systém pohonu všech kol, využívající dvou nezávisle ovládaných spojek na zadní nápravě. Díky nim umí Insignia „pozitivně“ vektorovat točivý moment, takže místo aby jednu stranu brzdila, přidává na druhou více síly.

Ve výsledku tedy opět platí známé pravidlo, že výkon není ani zdaleka vším a přestože mnoho nadšenců hořekovalo nad ztrátou šestiválce, ve výsledku jsme dostali ještě daleko rychlejší a lépe ovladatelné auto.