Nový Peugeot 308 oproti svému předchůdci znatelně narostl. V podélném směru je teď jeho karosérie o sto deset milimetrů delší a měří tedy 4 360 milimetrů. Ke sportovnějším proporcím přispělo také snížení o dvacet milimetrů a prodloužení rozvoru o 55 milimetrů. Ten tak dosahuje již 2675 milimetrů a profitovat z něj budou zejména cestující vzadu.

Na veškeré rozměry, fotografie vozu ze všech úhlů i detaily interiéru se můžete podívat do naší fotogalerie.

Design vozu navazuje na trend nastolený již aktuálními modely 208 a 2008. To znamená, že maska chladiče vlastně nemá žádný rám a je protažena až ke světlometům. Designéři chtěli také zdůraznit, že automobilka začala používat notý typ loga. Lví hlava se tak nachází hned na čtyřech povrchových dílech.

Uvnitř se opět nachází pracoviště řidiče s typickým i-Cockpitem, ovšem jde o jeho nejnovější evoluci. To se pozná například díky novému displeji multimediálního systému. Má úhlopříčku až deset palců a pod ní se nachází menší dotykový panel pro ovládání klimatizace i dalších často používaných funkcí.

Zajímavostí je použití nového typu volantu, který má v sobě zabudovány dotykové senzory. Díky tomu elektronika pozná, že řidič nemá ruce na tomto důležitém ovládacím prvku.

Nabídka motorizací není překvapivá. Základním agregátem se stane zážehový tříválec 1,2 s výkonem 81 kW. Dále bude k dispozici také výkonnější varianta tého ž motoru s výkonem 96 kW.

Peugeot nevyřadil zatím ze svého portfolia ani diesely. Čtyřválcová přeplňovaná patnáctistovka tak poskytne k využití až 96 kW výkonu. Tyto dva posledně jmenované motory můžou být mimo šestistupňové manuální převodovky propojeny také s osmistupňovým automatem.

Vrchol v nabídce vozu 308 nové generace budou představovat dva plug-in hybridy. Slabší verze má výkon 132 kW, silnější pak 162 kW.

Vůz se začne i na českém trhu prodávat ve druhé polovině letošního roku. Ceny zatím stanoveny nebyly.