Nový Phantom si stále udržuje eleganci a opulentnost předchozí generace. Design je tak spíše evolucí s lehkými změnami na přední masce, jakými jsou štíhlejší přední LED světlomety, lehce zaoblenější mřížka chladiče a spodní nárazník s novými otvory pro přístup vzduchu. Samozřejmostí je slušná dávka chromu, jak jsme u anglické značky zvyklí.

Zadní část poté více než kdy dřív připomíná staré modely z 50. a 60. let, které vynikaly dlouhou splývavou zádí s velkým převisem. Rozměry jsou podobné jako u předchůdce: rozvor činí 3,56 metru, délka pak 5,77 metru. To je v případě standardní verze, provedení s prodluženým rozvorem (EWB) je ještě delší. Přesnou hodnotu ale neznáme.

Přestože ale Phantom klame tělem, osmá generace je zcela novým vozem, který využívá jako základ celohliníkovou platformu. Tuto novinku nakonec využijí všechny budoucí modely automobilky, dokonce i chystané SUV - kterému se tedy "nesmí" říkat SUV…

Torzní tuhost vozu se navýšila o přibližně 30 procent a obratnosti vozu napomáhají jak podstatné škrty hmotnosti, tak vůbec poprvé systém řízení zadních kol.

V rámci podvozku přichází nové, lehčí zavěšení nebo vylepšený systém vzduchového odpružení, který nyní spolupracuje s kamerou nad čelním oknem. Ta na základě stavu vozovky upravuje nastavení podvozku.  

Ačkoliv se Rolls-Royce soustředil na snižování váhy, pořád si auto drží hmotnost okolo 2,7 tuny.

Pod kapotou přede dvanáctiválec

Pod kapotou nového Phantomu se rovněž objevuje nový motor. Jde o dvakrát přeplňovaný 6,75litrový dvanáctiválec, u něhož si inženýři dali záležet, aby většinu své síly dokázal předvést v nízkých otáčkách a nabídl současně velice tichý a kultivovaný chod.

Nabízí výkon 571 koní (420 kW) a hlavně celých 900 Nm točivého momentu dostupných už při 1700 otáčkách za minutu. Síla putuje na zadní kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Akcelerace? Z klidu na stovku za 5,2 sekundy.

Rolls-Royce se také snažil, aby vytvořil nejtišší automobil se spalovacím motorem na světě. Všechna okna tak mají na sobě 6 milimetrů tenkou vrstvu glazury, karoserie používá ty vůbec největší hliníkové spoje pro jednotlivé části a do auta se umístilo více než 130 kg zvukové izolace a absorpčních materiálů.

Díky tomu všemu je nová generace Phantomu při rychlosti 100 km/h tišší o přibližně 10 procent ve srovnání s předchůdcem.

Interiér nabídne umělecký luxus

Vstupu do interiéru nyní vládnou nové automaticky otevíratelné zadní dveře, které lze ovládat i dálkově. Zadní pár se samozřejmě i nadále otevírá proti směru jízdy. V kabině najdeme novou architekturu palubní desky, kdy výdechy klimatizace putovaly níže a vytvořily místo pro velkou 12,3palcovou obrazovku infotainment systému. Přepracován byl rovněž volant, umístění dalších ovládacích prvků a před řidičem je nyní digitální přístrojový štít.

Díky elektronice od BMW se Phantom představuje jako technologicky nejvyspělejší Rolls-Royce vůbec. Přináší pochopitelně i systémy, které používá nejnovější BMW řady 7.

Mezi hračky Phantomu patří například funkce sledování bdělosti řidiče, panoramatický pohled okolo vozu pomocí čtyř kamer včetně pohledu z výšky, noční vidění, head-up displej s vysokým rozlišením, Wi-Fi hotspot a nakonec armáda bezpečnostních systému v čele s funkcí udržování jízdy v pruhu, detekcí možné kolize před i za vozem a upozornění na možný střet s chodcem.

V luxusní limuzíně jsou důležitá zadní sedadla. Rolls-Royce jim věnoval mnoho péče a pro cestující vzadu slibuje také spoustu prostoru i řadu luxusních vychytávek.

Zdroj: Youtube

Rolls-Royce samozřejmě zmiňuje i možnost individualizace, přesně v duchu hesla „náš zákazník, náš pán“. Uvnitř i navenek jsou tedy možné i ty nejextravagantnější kombinace odstínů, materiálů a speciálních přání. V galerii najdete ukázky různých umělecky zpracovaných dekorů interiéru, včetně lišt z pravého zlata.

Automobilka ještě nezveřejnila oficiální ceny ani datum spuštění objednávek. Očekává se ale, že cena za základní provedení se bude pohybovat nad hranicí 9 milionů korun. A v závislosti na přáních zákazníka může stoupat až ke hvězdám.