Již 37 let nabízí španělský Seat svůj klíčový model Ibiza. Za tu dobu se jich prodalo 6 miliónů kusů. Nyní přichází čas na modernizaci aktuální generace. Zatím zůstává ve sféře vozů s konvenčními pohony. Zákazník si bude moci vybrat jednu z pěti nabízených variant pohonu. Jejich výkonové spektrum se pohybuje od 90 do 150 koňských sil a je mezi opět také varianta umožňující spalování stlačeného zemního plynu.

Na nový vzhled Ibizy a také Arony se podívejte do naší fotogalerie.

Modernizace se pochopitelně dotkla také vzhledu vozu. Na příď se nyní standardně montují LED světlomety. Vzadu se pak nachází nově ztvárněné označení modelu - rukopisným písmem.

Uvnitř se nachází nová palubní deska s měkčeným povrchem, zvětšil se centrální multimediální displej. Má úhlopříčku buď 8,25 nebo 9,2 palce. Systém lze ovládat také hlasem. Stačí vyslovit formulku Hola Hola. Jiné jsou také výdechy ventilační soustavy.

Seat Leon můžete mít s řadou typů pohonů
Ochutnávka elektrické jízdy na španělský způsob: Test Seat Leon e-hybrid

Řidič bude moci využívat více asistenčních systémů. Například ten pro rozpoznávání dopravních značek, přepínání dálkových světel nebo pro sledování vozidel v mrtvém úhlu.

Pod kapotou se nacházejí tři výkonové verze tříválcového zážehového turbomotoru 1,0. Jejich výkon začíná na 95 a končí na 110 koňských silách. V případě volby motoru na CNG má řidič k dispozici nejvýše 90 koní. Vrcholnou motorizací je čtyřválec 1,5 TSI, který poskytuje 150 koní. Kromě manuální převodovky je samozřejmě možná také volba ústrojí DSG.

Seat Ibiza TGI
Na kolik vlastně přijdou auta s alternativními pohony? Našli jsme ta nejlevnější

Arona je v porovnání s Ibizou z hlediska svého "věku" zelenáčem. Přesto se jich už vyrobilo a prodalo přes 350 000 exemplářů. Oproti Ibize se na její přední části designéři více "vyřádili". Auto dostalo nový tvar předního nárazníku, v němž jsou zakomponovány nové mlhové světlomety s kruhovým tvarem. Nacházejí se v blízkosti spodního rohu hlavních světlometů, což je velmi podobné řešení, jaké svého času využívala ve své původní verzi Škoda Yeti. Jen jsou tato světla menší.

Pohonné jednotky jsou shodné s těmi pro Ibizu, což se týká také vzhledu interiéru, i když dekory, potahy sedaček a další drobnosti se liší.