Jestliže nyní má Volkswagen Amarok díky světlé výšce bezmála 250 milimetrů, důmyslnému pohonu všech kol a rámové konstrukci schopnost projet téměř každým místem v terénu, v nové generaci bude mimo zpevněné povrchy ještě lepším.

Vyplývá to z postupně odtajňovaných informací o designu a některých parametrech. Nyní třeba kromě nových skic tiskové oddělení divize Volkswagen Užitkové vozy informovalo o tom, že vůz bude mít podvozek nad terénem ještě výše než dosud.

Na dosud zveřejněné obrázky se můžete podívat do naší fotogalerie.

Kromě toho se již ví, že karosérie bude o deset centimetrů delší (535 oproti dosavadním 525 centimetrům), a také se rozšíří. Z toho budou profitovat cestující uvnitř.

Do výbavy se pak dostanou nové asistenční systémy, které usnadní jízdu jak na silnici, tak také v terénu.

Spolupráce se Fordem

Velkou část vývoje na novém Amaroku měli specialisté značky Ford. Řadu dílů bude totiž nový Amarok sdílet s novým modelem Ranger. Ten vstoupí na trh dříve než produkt s logem VW.

U nás se nový Amarok začne prodávat až na jaře příštího roku.

Těchto aut se týká spolupráce obou mamutích automobilek
Nový VW Amarok bude vlastně Ranger. Co ještě chystají Volkswagen a Ford?

Model Amarok se sériově vyrábí od roku 2010. Jeho název je odvozen od severoamerického jazyka Inuitů a znamená vlk. Současná generace má pod kapotou dieselový šestiválcový motor, který zůstane i v té nové.

Za dvanáct let se prodalo více než 815 000 Amaroků. Nejnovější verze prémiového pickupu, vyvinutá týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v Silvertonu v Jižní Africe, stejně jako zmiňovaný Ranger.