Volkswagen započal odpočítávání 75 týdnů do startu produkce nového Golfu. Z této oficiální zprávy je tak jasné, že automobilka mluví o konci června roku 2019. Výroba odstartuje v továrně v německém Wolfsburgu.

Díky tomuto datu si můžeme rovněž tipnout, kdy Volkswagen plánuje oficiální premiéru. Veřejnosti se nový Golfu ukáže tradičně pár měsíců před spuštěním produkce, tudíž lze očekávat představení novinky buď letos v říjnu na autosalonu v Paříži, nebo spíše až další rok v březnu v Ženevě.

Co o chystané nové generaci Golfu zatím víme? Bude stát na upravené modulární platformě MQB, která dostane více vysokopevnostní oceli a bude lehčí. Podle britského magazínu Autocar Volkswagen plánuje tří- a pětidveřový hatchback a samozřejmě také kombík. Design by přitom měl být opět spíše evolucí současného provedení.

Změní se nabídka motorizací. Základem zážehové palety bude přeplňovaný litrový tříválec, který doplní nová, už nyní dostupná čtyřválcová jedna-pětka s označením 1.5 TSI Evo. Hovoří se však o tom, že v osmé generaci tento motor dostane filtr pevných částic.

Úplnou novinkou bude 1,5litrový turbodiesel, který nahradí aktuální šestnáctistovku. Nabídku doplní upravený agregát 2.0 TDI v několika výkonových verzích. A objeví se samozřejmě také hybrid.

Výrobce kromě standardních variant Golfu i nadále počítá také se sportovními verzemi. Provedení GTI by mělo dorazit v roce 2020 a ve srovnání s tím aktuálním má být výkonnější a rychlejší.

Dosáhne toho přitom zajímavým způsobem, nové GTI totiž údajně obdrží hybridní techniku, konkrétně 48voltový elektrický okruh a elektromotor, který bude spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Uvidíme tedy, zda se do nabídky dostane i klasická manuální skříň, která má být u standardních verzí Golfu stále k mání.

Další novinkou, o níž se hovoří, je elektricky poháněný kompresor, který prý nahradí klasické turbodmychadlo.

Cílem Volkswagenu je pochopitelně vytvořit úspornější pohonné ústrojí (alespoň na papíře), současně ale také výkonnější. Automobilka hovoří u verze GTI o výkonu nejméně 265 koní a zrychlení z nuly na stovku za méně než 6 sekund.