Odvážné plány Fiatu: Nové SUV pro Alfu Romeo i hybridní Panda

Koncern Fiat se chystá poprat s emisemi tím, že do svých malých modelů nasadí hybridní pohony. Spustí také sériovou výrobu elektrického Fiatu 500.

3.12.2018 Jan Markovič
SUV Alfy Romeo bude sdílet platformu s Jeepem Compass, zařadí se tedy do kategorie kompaktů.
SUV Alfy Romeo bude sdílet platformu s Jeepem Compass, zařadí se tedy do kategorie kompaktů.
Zdroj: Alfa Romeo

V následujících dvou letech se koncern Fiat-Chrysler předvede s celou řadou zajímavých modelů. Například jeho stylová značka Alfa Romeo má rozšířit nabídku o další SUV. Je to dáno i tím, že model Stelvio je aktuálně jejím nejprodávanějším, jen v Česku se za prvních 10 měsíců tohoto roku prodalo 68 kusů, zatímco sedanu Giulia jen 46 a hatchbacku Giulietta 23. I když jde o malá čísla, dobře ilustrují rozložení zájmu řidičů o jednotlivé modely.

Podle serveru Automotive News půjde o SUV, které bude sdílet platformu s Jeepem Compass, zařadí se tedy do kategorie kompaktů. Vzhledem k orientaci trhu má navíc šanci vystřídat Stelvio na prvním místě v prodejích značky. Mělo by se také stát prvním vozem Alfy Romeo, který kupředu požene plug-in hybridní soustrojí. Vyrábět se bude v italském Pomiglianu.

Sdílení společné techniky bude jednodušší, když Fiat zahájí výrobu Jeepu Compass v Evropě. Ta by se měla spustit v továrně koncernu v Melfi, kde se už vyrábí Jeep Renegade. Oproti dřívějším spekulacím, že by značka Jeep měla dostat ještě jedno SUV menší než Renegade, se zatím zdá, že Fiat o tomto modelu neuvažuje.

Místo toho se zaměří více na to, aby snížil spotřebu u řady svých modelů instalací alternativních pohonů. Maličký Fiat 500 by měl v nové generaci už samozřejmě jezdit také čistě na elektřinu. To Fiat Panda dostane mild-hybridní soustrojí, tedy systém, ve kterém elektromotor pomáhá jen se snižováním spotřeby, ale auto zcela sám pohánět nedokáže. Větší Fiat 500X by pro změnu měl jezdit jako plug-in hybrid.

Elektrifikace se kupodivu chystá i u Maserati. Kromě středně velkého SUV postaveného na základě Alfy Romeo Stelvio se do produkce dostanou také kupé a kabriolet vycházející z konceptu Alfieri. Ty budou mít silné benzinové motory, ale i plně elektrické verze. Modely Ghibli, Quattroporte a Levante se dočkají faceliftu a verzí s plug-in hybridním pohonem. Vyrábět se mají v Turíně.

Agentura Bloomberg citovala evropského šéfa koncernu Pietra Gorliera s tím, že koncern mezi lety 2019 až 2021 představí 13 nových modelů. Firma do produkce investuje v přepočtu 130 miliard korun. „To jsou investice, které nám pomohou začít s výrobou už zítra,“ řekl Gorlier a upozornil na fakt, že by koncern mohl otevřít ještě další fabriky, zejména v zemích, kde je levnější pracovní síla, tedy v Polsku, Srbsku nebo Turecku.

3.12.2018 Jan Markovič
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×