Zatím se u nás v kategorii elektrických miniaut nabízí jen Renault Twizy a zájem o něj je malý. "Zatím se jich u nás neprodala ani celá desítka," potvrzuje mluvčí Renaultu Jitka Skaličková.

Na vině je možná přece jen trošku vyšší cena (349 000 Kč) a zřejmě také to, že je z boku v podstatě otevřené. Možná může být jeho problémem rovněž skutečnost, že jeho výkon 17 koňských sil neumožňuje řízení od patnácti let věku.

Právě tyto mladé řidiče by ale mohl oslovit Opel Rocks-e. Německá značka ho zatím hodlá nabízet jen na svém domácím trhu, ale o tom, zda si Rocks-e budou moci koupit zákazníci také jinde, se teprve bude rozhodovat.

Prohlédnout si ho (i s konkurenty) můžete v naší fotogalerii.

“Uvídíme na jaře, podkladem k rozhodování budou určitě také prodeje v Německu,” uvedl pro Autonaelektřinu.cz mluvčí tuzemského zastoupení Opelu Martin Hejral. O něco dříve, by se podle mluvčí Citroënu Lenky Martinové mohlo vyjasnit, zda se v tuzemských autosalonech Citroënu dočkáme zahájení prodeje modelu Ami.

Rychlost jen 45 kilometrů v hodině

Právě ten je totiž předobrazem nejmenšího Opelu. Citroën Ami se poprvé představil vloni. Délka tohoto automobilu je 242 centimetrů, šířka pak pouze 139 centimetrů.

Jak Citroën, tak Opel pohání elektromotor s výkonem osmi koňských sil, což stačí na udělení maximální rychlosti 45 kilometrů v hodině. Právě díky těmto výkonovým parametrům ho ovšem mohou řídit už také školáci od patnácti let věku.

Hmotnost nepřevyšuje půl tuny, pročež mu jako zdroj energie postačuje baterie s kapacitou pouze 5,5 kWh. Díky ní na jedno nabití ujede v režimu WLTP 75 kilometrů.

Nabíjení je možné pouze z klasické 230Voltové zásuvky. Nabití do plna trvá pouze 3 hodiny.

A to nejlepší nakonec: Citroën Ami se (mimo Českou republiku) prodává za ceny počínající na úrovni 6 000 eur, tedy v přepočtu za přibližně 153 000 Kč. To je přibližně o padesát tisíc Kč nižší úroveň, než na které začínají současné ceny spalovacích aut pro "náctileté značek Aixam, Ligier, Microcar a dalších.