Novou Insignii GSi pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 260 koní (191 kW), jehož točivý moment se šplhá až k hodnotě 400 Nm. Dynamiku zatím neznáme, víme ale, že motor je spojený s 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu na zadní kola (diferenciál je v případě Insignie GSi nahrazen dvojicí lamelových spojek). Normovaná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 8,6 l/100 km.

Mimochodem, později se Insignia GSi představí také s novým výkonným turbodieselem.

Opel zdůrazňuje, že Insignii GSi ladil i na legendárním závodním okruhu Nürburgring, na jeho „Severní smyčce“, kde má Opel vlastní testovací centrum pro vývoj výkonných modelů. Díky kratším pružinám má Insignia GSi o 10 milimetrů nižší světlou výšku, dostala také sportovní tlumiče a přenastavené řízení. O zpomalování se stará výkonná brzdová soustava Brembo se čtyřpístkovými brzdiči - s kotouči o průměru 345 milimetrů vpředu.

Vůz má standardně adaptivní podvozek a nabídne také několik jízdních režimů, které změní charakter auta. Exkluzivním prvkem modelů Insignia GSi je potom režim Competition, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po dvojnásobném stlačení se vypne kontrola trakce a potlačí funkce stabilizačního systému.

Sportovní podvozek doplňují 20palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

Tradice dlouhá 33 let: Modely GSi značky Opel
Nová Insignia GSi navazuje na dlouhou tradici sportovně laděných vozů Opel GSi. Jako první vyjely v roce 1984 modely Manta GSi a Kadett GSi, které byly poháněné čtyřválcem o objemu 1,8 litru o výkonu 115 koní (85 kW). O čtyři roky později se objevil Kadett 2.0 GSi 16V poháněný novým 16ventilovým čtyřválcem DOHC o objemu 2,0 l s výkonem 150 koní (110 kW). Tento čtyřválec dostala i první Astra GSi. V roce 1993 přibyl alternativní motor o objemu 1,8 l o výkonu 125 k (92 kW). Verze GSi existovala v mnoha variacích i v modelové řadě Corsa. První generace z roku 1988 začínala na výkonu 100 koní (74 kW). Dosud posledním GSi modelem značky Opel byla Corsa D, která vyjela v srpnu 2012.

Opel tvrdí, že nová Insignia GSi je na Severní smyčce zřetelně rychlejší než výkonnější Insignia OPC předchozí generace. Tu přitom poháněl přeplňovaný šestiválec o výkonu 325 koní (239 kW). Automobilka zlepšení vysvětluje zejména úsporou hmotnosti, která dělá 160 kg.

Insignia GSi také dostala několik sportovních prvků, například sportovní sedadla s ergonomickým certifikátem a koženým čalouněním, exteriér se chlubí spojlerem, zadním nárazníkem s difuzorem či dvěma pochromovanými koncovkami výfuku. Podobě také přední nárazník nese v bocích dvojici výrazných otvorů s chromovaným lemováním pro vstup vzduchu.

Nová Insignia GSi bude mít světovou premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Objednávat ji bude možné od druhé poloviny října.

A později dorazí také ostré a ještě rychlejší provedení OPC.