Hlavním cílem bylo pochopitelně alespoň papírové snížení emisí CO2 a spotřeby paliva. Výkonové parametry jsou však na tříválec stále slušné. Nová jednotka totiž produkuje rovných 200 koní (147 kW) a 290 Nm točivého momentu, čímž dokáže auto rozjet z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny.

Čtěte také: Ford vyvíjí technologii, která řidiče dopředu upozorní na výmol

Zajímavostí, která také ukazuje snahu o "ekologičnost", je také systém vypínání jednoho válce při nízkém zatížení motoru. Přesně tak, nová Fiesta ST může být v určitých chvílích poháněna pouze dvěma pracujícími písty. Tato technologie je navíc úplně prvně použita u tříválcového motoru.

Poprvé dostala Fiesta ST také rozhraní s přepínatelnými jízdními režimy (Normal, Sport a Track) a taktéž systém vektorování točivého momentu. 

V oblasti designu dostane novinka agresivnější přední nárazník s jinou mřížkou chladiče a rovněž nová osmnáctipalcová kola. V nabídce pak bude jak třídveřová, tak pětidveřová varianta karoserie.

Čtěte také: TEST: Povedený univerzál. Ford Edge potěší jízdou a prostorným interiérem

Uvnitř je zase klasikou ostrých hatchbacků sportovnější volant, sedačky, hlavice řadicí páky a pár dalších detailů.

Aby třetí generace Fiesty ST s tříválcem „dobře" zněla, inženýři ji vybavili elektronickým systémem pro vylepšení zvuku motoru a dále aktivní klapkou ve výfukovém potrubí.

Prodeje mají být spuštěny příští rok. Na české ceny si tedy budeme muset ještě nějakou dobu počkat.