Značce Hyundai se v Evropě daří již čtvrtým rokem v řadě navyšovat prodeje. V Česku také zaznamenává dobré výsledky, v porovnání s konkurenty si stojí dobře zejména v boji o přízeň privátních zákazníků. "Letos chceme prodat v republice více než 20 000 našich vozů, přičemž tři čtvrtiny z tohoto počtu vyrobí dělníci v nošovické továrně," uvedl na výroční tiskové konferenci generální ředitel českého zastoupení Hyundai Vladimír Vošický.

Na ní jsme se dozvěděli také řadu informací o blízké i vzdálenější budoucnosti značky. Vybíráme ty nejzajímavější a nejdůležitější.

1) Co značka chystá pro letošní rok za novinky?

Soustředí se především na ekologičtější verze stávajících modelů, i když na začátku roku naopak začne nabízet druhou sportovní verzi modelu i30, což je Fastback i30 N. Spolu s ním dealeři nabízejí i designově prakticky stejné, ale po stránce sportovních výkonů přece jen střídmější verze i30 N Line. V čem se liší, se dozvíte při prohlížení galerie.

Následovat budou v dubnu dvě nové verze SUV Tucson. Konkrétně se jedná o hybridní verzi a rovněž vůz s paketem N Line. V létě pak nastane čas modernizace všech verzí elektrifikovaného modelu Ioniq, k nimž přibyde hybridní varianta crossoveru Kona.

V samotném závěru roku se hybridní pohonné ústroje začne zabudovávat rovněž do vozu i30, přijde zbrusu nová "í desítka" a zájemci o supermoderní technologie se dočkají vozu Nexo. Ten tankuje vodík a v palivových článcích z něho vyrábí elektřinu.

2) Je seznam modelů N konečný?

Ani zdaleka. Automobilka veřejně hlásá, že chystá takzvaný "Haló" model, tedy jedinečný sportovní vůz, který bude výhradně dílem divize N a v odpovědi na dotaz portálu Automix.cz zaznělo, že se jednou dočkáme i sportovně-užitkových modelů v "N" provedení. Týkat by se to mělo i v Česku vyráběného Tucsonu. Ovšem s největší pravděpodobností až následující generace, která se má představit již příští rok.

3) Budou se v ČR prodávat luxusní modely Genesis?

Vladimír Vošický nám potvrdil, že se toho skutečně dočkáme. Nechtěl už ale specifikovat, kdy se tak stane.

4) Jaký bude osud manažerského vozu i40?

Zatím ho budou dealeři nabízet, ale další generace už se nepřipravuje. "Tento "D" segment vymírá," uvedl doslova Vladimír Vošický.

5) Kdy skončí produkce rodinného automobilu ix20 a co ho nahradí na výrobních linkách nošovického výrobního závodu?

To zatím nebylo rozhodnuto. Každopádně se tak stane někdy ve druhém pololetí letošního roku. Momentálně to vypadá, že žádný nový model do výrobního portfolia této továrny poté nepřibyde.

6) Půjde do vodíkového Nexa v České republice natankovat, až se na konci roku začne prodávat?

I v tomto případě je generální ředitel mírným optimistou. Jednak by se už skutečně měly otevřít čerpací stanice v Praze a Litvínově, které vybuduje skupina Unipetrol a jednak jsou zprávy o výstavbě potřebné infrastruktury od dalšího velkého hráče.