Zatímco na supersportovním elektromobilu prý automobilka již pilně pracuje a jeho produkce bychom se mohli dočkat kolem roku 2025, na hybridní pohonná ústrojí se Horacio Pagani dívá pořád s přivřeným okem. V rozhovoru pro britský Autocar přitom uvedl, proč přesně se mu hybridní Pagani vůbec nezamlouvá.

Jde každopádně o velmi logický důvod. Sám mistr Pagani totiž vlastní hybridní Porsche 918 Spyder a za tuto dobu mohl stuttgartský supersport řádně prozkoumat. Jeho hlavní nevýhodou má být ale hmotnost.

„Design a styl 918 sice miluji, jenže na elektrický pohon dokáže ujet pouze nějakých 25 kilometrů. Jakmile se baterie vybijí, stále je sebou musíte vozit včetně spalovacího motoru. To je asi 300 kg zátěže – zbytečné, nevyužitelné zátěže,“ prohlásil Pagani.

Když tyto myšlenkové pochody zkombinujete se zaměřením výrobce na lehké materiály a rozsáhlé využití karbonových vláken, Pagani chce očividně svému chystanému elektrickému supersportu snížit hmotnost na úplné minimum. Když už se tedy Pagani vrhlo do světa alternativních pohonů, půjde čistě elektrickou cestou, jejíž schopnosti bude chtít bez kompromisů využít na maximum.

Značka přitom nadále spolupracuje s Mercedesem-Benz, který jí nejenže stále poskytuje výkonné motory AMG, ale nyní pomáhá rovněž s vývojem zmiňovaného elektrického supersportu. „Ani se příliš nesnažíme dosáhnout šílených výkonů. Spíše hledíme na nízkou hmotnost a extrémně dobrou ovladatelnost,“ dodal Pagani.

A přestože jde italský výrobce s dobou a elektřina mu zřejmě není cizí, na výrobu pravověrných supersportů se spalovacími motory prý jen tak nezanevře. A to ani po představení své elektrické prvotiny.