Od roku 1997, kdy Honda poprvé představila model CR-V (Comfortable Runabout Vehicle), vzniklo pět generací tohoto aktuálně neprodávanějšího SUV modelu na světě. Každá z nich posunula CR-V o další kus dál, nicméně tato nová má být naprosto průlomová z hlediska techniky, nabízeného infotainmentu a také jízdních vlastností.

Nová Honda CR-V na první pohled ctí design předchozí generace, ovšem je svěžejší, propracovanější, s širšími, svalnatějšími lemy kol, ostřejšími rysy na kapotě a v zadní části. Současně ale navazuje na designový jazyk posledních modelů Honda. Má tedy například charakteristické světlomety.

Při tiskové konferenci jsme se dozvěděli, že Honda momentálně neplánuje vznětovou motorizaci a pro Evropu bude dodíván pouze zážehový čtyřválec 1,5 i-VTEC, který později doplní ještě hybridní verze. O té se ale zástupci Hondy příliš bavit nechtěli. Je ale také dost možné, že Honda změní názor a stejně jako v případě Civicu vznětový motor v Evropě nabídne se zpožděním.

Pátá generace Hondy CR-V je na délku shodná se čtvrtou, ovšem nenechte se zmást, je to úplně jiné auto. Platforma je zcela nová a Hodna ji použije na dalších modelech, které však v Evropě neuvidíme. Změnil se především rozvor, který je nyní o 40 mm větší a nejvíce se projevil v oblasti kolen pasažérů na zadních sedačkách. Navíc se vývojářům povedlo implementovat třetí řadu sedadel, kam je ale velmi obtížné nastupování. Jinak se tam sedí překvapivě dobře.