I když výroba současné generace modelu 208 v trnavské továrně koncernu PSA již pomalu končí, nové generace se zákazníci dočkají až v říjnu. Automix.cz o tom na ženevském autosalonu informovala mluvčí českého zastoupení značky Peugeot Radka Matthey. Podle ní ale budou v té době k dostání jak verze poháněné klasickým spalovacím motorem, tak i elektrickým agregátem.

Zatím se podle ní očekává, že devět z deseti zákazníků si "dvěstěosmičku" koupí s benzinovým, případně naftovým motorem. "Pokud se o elektromobily zájem navýší, nebude problém poměr ve výrobním závodě změnit," dodala.

Elektrická verze bude jen jedna - nabídne tedy výkon 136 koní a dojezd na jedno nabití baterie s kapacitou 50 kWh zhruba 340 kilometrů. Podle Matthey bude možné s výjimkou základního spojit libovolný typ pohonu s různými výbavovými stupni. Elektrickou verzi lidé na ulici poznají jednak díky speciálnímu symbolu na "C" sloupku, a také částečně lakovaným ploškám tvořícími masku chladiče. Ta tak bude barevně ladit s ostatními částmi karosérie.

O cenách je zatím podle Matthey předčasné hovořit. Nicméně, podle informací ze zákulisí lze očekávat, že elektrická verze bude přibližně o 40-50 procent dražší než model se spalovacím motorem.

508 SW nejbližší novinkou

Ještě před novou generací modelu 208 začnou tuzemští dealeři Peugeotu nabízet zájemcům během června kombi verzi modelu 508. Bude mít tradiční označení SW. Naopak až po malém hatchbacku se na trh v samotném závěru roku dostanou plug-in hybridní varianty vozů Peugeot 508 a 3008. "Nejprve půjde o provedení s pohonem všech kol, plug-in hybrid 3008 s pouze předním pohonem začne být k dispozici až na počátku roku 2020," upřesnila mluvčí Matthey.

Letos se na trh dostane i model 508 s karosérií kombi

Zajímali jsme se také o to, jaký bude osud konceptu 508 Peugeot Sport Engineered, který budí na stánku automobilky na ženevském výstavišti Palexpo zaslouženou pozornost. "Je to předobraz celé rodiny vozů, které divize Peugeot Sport začne představovat během příštího roku," prozradila Matthey. Peugeot Sport již v současnosti zcela opustil své působení ve světě motorsprotu a celé své úsilí věnuje vysoce výkonným vozům pro běžné smrtelníky. Všechny budou minimálně zčásti poháněné elektřinou. Peugeot ovšem nepůjde cestou, jako někteří konkurenti, když pro sportovně zaměřené modely vytvořili samostatné obchodní značky.

Ženevský koncept je plug-in hybridem se systémovým výkonem všech motorů 400 koňských sil a maximálním točivým momentem 500 Nm, což zajišťuje maximální rychlost 250 km/hod a hlavně zrychlení z nuly na stovku během 4,3 sekundy. Přitom emise CO2 se stále ještě zůstávají pod hranicí 50 gramů na kilometr.

Peugeotu se letos v České republice velmi daří. V pořadí značek v únoru postoupil již na páté místo. Zatímco celkový trh klesá, francouzská automobilka zaznamenala v porovnání se stejmými dvěma měsíci loňského roku nárůst prodejů o 16 procent.