Už brzy se ukáže nová generace modelu A8. Vlajková loď značky se představí 11. července v Barceloně a má být skutečně důstojným vrcholem nabídky. Limuzína například dostane novou architekturu, která má být lehká, ovšem na druhé straně také tuhá a bezpečná. Vůbec poprvé se zde snoubí hned čtyři materiály. Vedle oceli a hliníku Audi zapojilo také hořčík a vrstvený kompozitní materiál vyztužený uhlíkovými vlákny.

Kromě toho nabídne i pokročilé systémy jízdní asistence, které umožní třetí úroveň autonomního řízení - takzvané „vysoce automatizované řízení". To znamená, že si poradí zcela soběstačně na dálnici, přičemž řidič za volantem již nemusí věnovat plnou pozornost dění okolo. Musí být ovšem připraven řízení převzít v případě, kdy ho o to vůz požádá. Audi A8 tedy bude připravena sama nejen zpomalovat a akcelerovat, ale i předjíždět, objíždět, vyhýbat se, pracovat s blinkry a celkově se aktivně podílet na provozu. K tomu jí dopomůže široká paleta počítačů, kamer, radarů a senzorů na palubě.

Čtěte také: Nové Audi A8 bude umět jezdit samo. Ovšem až po změně legislativy

Po A8 se pak chystá premiéra druhé generace A7, i k té by mělo dojít ještě letos. Velký liftback opět vsadí na výrazný design, předpokládá se ale, že tvarově se přiblíží spíš vozům typu kupé.

A co dál? Do poloviny příštího roku chce Audi omladit hněd pět modelových řad, takže kromě A8 a A7 můžeme postupně očekávat příjezd nové A6 (bude technicky spřízněná s A7), druhé generace kompaktního SUV Q3 a zřejmě i nové A1, nejmenšího vozu se čtyřmi koužky v logu.

Úplnými novinkami v nabídce budou dvě SUV: menší Q4 se zařadí mezí modely Q3 a Q5, větší Q8 by se pak měla usadit na vrchol SUV palety. Obě nová "esúvéčka" dorazí do roku 2019.

Nepřehlédněte: Audi e-tron Sportback: elektrické kupé-SUV míří do výroby, dorazí v roce 2019

Kromě toho Audi počítá s ofenzivou v oblasti elektromobility - ostatně jako celý koncern Volkswagen. Do roku 2020 by se na trh měly dostat hned tři elektromobily, prvních z nich bude už příští rok SUV. Kromě těchto elektromobilů německá automobilka počítá s postupnou elektrifikací většiny modelových řad.