Začněme motorem, který je zase o chlup výkonnější než u předchůdce. Plochý atmosférický šestiválec o objemu čtyř litrů teď produkuje 520 koní (383 kW), tedy o 20 koní více (15 kW) a jeho omezovač otáček byl posunut z dřívějších 8800 otáček za minutu na rovných 9000, stejně jako u klasické GT3.

Na rozdíl od ní je pak novější GT3 RS vybavena pouze automatickou sedmistupňovou převodovkou PDK, jež byla dále kalibrována pro ještě rychlejší řazení. Novinka zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy – dříve to bylo 3,3 vteřiny – přičemž maximální rychlost se posunula o 1 km/h na 312 km/h.

Zvenku si určitě všimnete nárazníků vycházejících ze současné GT3, avšak s menšími úpravami, dále nových světlometů, nové kapoty s průduchy a tradičně masivního zadního křídla, které lehkou revizí dále vylepšilo aerodynamickou přilnavost. Ostatně při 200 km/h generuje GT3 RS dvakrát tolik přítlaku než standardní GT3.

Vevnitř se toho moc nezměnilo, stále jsou tu karbonové skořepiny, alcantarou potažený tříramenný volant se středovou značkou, odlehčené panely dveří používající místo kliky látková poutka, kdežto zadní okna vozu jsou v případě balíčku výbavy Weissach z lehčího skla. Celkově auto váží minimálně 1430 kg.

Této hmotnosti napomáhají také příplatková hořčíková kola. Bez příplatku je poté výbava ve formě balíčku Clubsport, která vozu přidá ochranný rám za předními sedačkami, šestibodové bezpečnostní pásy, hasicí přístroj a další maličkosti.

V Německu se modernizovaná GT3 RS dostane do prodeje letos v dubnu, nedlouho poté by se měla nabízet i u nás. Ceny začínají na v přepočtu 4,9 milionech korun.