Běžná provedené Caymanu/Boxsteru sice o šestiválcové motory přišla, ale i s přeplňovaným čtyřválcem jde o jedno z nejlepších sportovních aut, která lze koupit. A jejich ještě sportovnější deriváty patří k těm úplně nejlepším. Také o ně je velký zájem. A bude ještě větší, protože právě chystaný, starou sportovní školu ctící ostrý model 718 Cayman GT4, je zhmotněním snu každého milovníka sportovní jízdy.

Špionážní fotografie nové verze GT4 se na internetu už objevily, my však známe také technické parametry. Porsche použije nepřeplňovaný 3,8litrový šestiválcový boxer z 911 a tento motor naladí na 420 koní (dřívější verze z roku 2016 měla „pouze“ 385 koní). Vůbec poprvé bude k dispozici s manuální převodovkou, a to hned od počátku prodejů (předchůdce byl spřažen výhradně s PDK). Později, podle slov představitelů Porsche, někdy v roce 2020 bude k dispozici i PDK, ovšem jako součást volitelné výbavy.

Zrychlení z 0 na 100 km/h a maximální rychlost ještě nebyly potvrzeny, ale důvěryhodné zdroje přímo z fabriky tvrdí, že zrychlení proběhne za 4,0 sekundy a nejvyšší rychlost dosáhne přes 300 km/h.

Ultimativní silniční Cayman bude ve srovnání s předchozím zhruba o 50 kg lehčí, a to díky výraznému použití odlehčených plastů, tenčím sklům, menšímu množství elektronických pomocníků a odlehčeným kolům.

Z hlediska designu se zvětšily nasávací otvory vpředu, nasávací otvory v bocích jsou také výrazně větší, zadní difuzor, s koncovkami výfuku dále od sebe, zase výrazněji tvarovaný. Zvětšením prošel také napevno uchycený zadní spoiler.

Porsche 718 Cayman GT4 je dost možná posledním opravdu ryzím sportovním automobilem, jak jsme ho vnímali doposud, protože až se ukáže nová generace, půjde o elektrifikovaný model, kde budete manuální převodovku hledat nejspíš marně…