Po nedávném představení nejnovější generace Porsche 911 stuttgartská automobilka prezentuje další provedení. Porsche 911 Cabrio je velmi důležitou součástí modelové palety a v případě generace 992 výrobce skutečně dlouho neotálel – pouhé dva měsíce.

Vzhled kabrioletu byl už nějakou dobu známý, ovšem otazníky panovaly nad použitými motorizacemi. Podle očekávání ani zde ale příliš velké překvapení nenachází. První modely Carrera S a Carrera 4S bude pohánět přepracovaný přeplňovaný 3litrový plochý šestiválec, jehož výkon 331 kilowattů (450 koní) a točivý moment 530 Nm znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy ( 4S za 3,6 sekundy). Maximální rychlost činí 306, respektive 304 km/h. Převodovka je jediná, a to nový 8stupňový dvouspojkový automat PDK.

Nový kabriolet se může pochlubit jinou konstrukcí střechy, která je vyztužena hořčíkovou slitinou, což má pozitivní vliv na nižší deformaci při vysokých rychlostech. Její elektricky ovládaný mechanismus funguje do 50 km/h a celý proces zabere pouhých 12 sekund (dříve 30 sekund). Mezi standardní prvky patří také elektricky ovládaný větrný deflektor.

Porsche 911 Cabrio (992)Zdroj: Porsche

Kabriolet nebývá mezi puristy příliš oblíbený, ale v případě generace 992 se výrobce dušuje, že se mu povedlo zkonstruovat skutečné řidičské auto. Jízdní vlastnosti má za úkol zlepšit také poprvé nabízený příplatkový aktivní podvozek s tužšími stabilizátory PASM Sport a o 10 mm nižší světlou výškou, plus širší rozchod kol na obou nápravách.