Do odhalení prvního moderního elektromobilu značky Porsche zbývá zhruba rok. Experti hádají, že se tak stane na autosalonu ve Frankfurtu a všechny indicie tomu naznačují. Už teď stovka dělníků tajně vyrábí první předsériové kusy rychlostí zhruba dva vozy za den. A Porsche také napočítalo až 10 tisíc zákazníků, kteří mají o elektromobil zájem. A to vše bez toho, aniž by ho viděli.

Porsche teď ale lehce přizvedlo oponu a poodhalilo některé detaily. Model Tycan bude velmi podobný konceptu Mission E, kterým automobilka dala na srozuměnou své elektrické záměry. Uspořádání má být čtyři plus jedna, chystá se tedy i páté nouzové místo vzadu uprostřed. Kufry bude mít vůz dva, stejně jako Tesla, tedy vpředu a vzadu.

Ostatně americký průkopník luxusní elektromobility je úhlavním nepřítelem vozu, který se evidentně pokusí být ve všem lepší. Taycan budou pohánět dva elektromotory, každý určený pro jednu nápravu. Půjde tedy o paralelní čtyřkolku. Souhrnný výkon top modelu by měl být 600 koní, na prodej ale budou i méně výkonné verze, nejlevnější by měla mít „jen“ 400 koní. Zpět ale k top modelu, který vystřelí na stovku za 3,5 sekundy a rychlostí 200 km/h má jet už za 12 sekund.

Zásadním problémem elektromobilů je jejich dojezd. A pak také doba nabíjení. To mají prý u Porsche vyřešené. Na palubě budou „našlapané“ lithium-ionové baterie s hustotou 270 watthodin na jeden kilogram. Cílem je dostat se na 500 kilometrů dojezdu na jedno nabití. Díky 800 voltovému systému by se navíc mělo u rychlonabíječky podařit dobít 100 kilometrů dojezdu za pouhé čtyři minuty a 400 kilometrů za čtvrt hodiny.

Porsche ale k takovým parametrům potřebuje 350 kW nabíječku s CCS konektorem. A tu nebude lehké najít. I proto má firma v plánu postavit 500 stanic, nejprve napříč USA. V Evropě by se o první stanice měla postarat společnost IONTY. Ano, i toto řešení silně připomíná Teslu.

Ale to není zdaleka vše. Podobně jako Tesla by mělo i Porsche nabídnout updaty softwaru nebo funkcí vozů po internetu. Na palubě bude nejmodernější zábavní systém, velký volně stojící displej před řidičem a propracovaná sada bezpečnostních asistentů. O ceně zatím není řeč, ale něco nám napovídá, že se bude pohybovat zhruba kolem Modelu S od Tesly.

A jak to bude dál? Po odhalení Porsche Taycan na konci příštího roku se dočkáme jeho prodeje na začátku roku 2020. V roce 2022 by se mělo objevit plně elektrické SUV od Porsche. Někteří experti předpokládají, že už v roce 2030 bude klasické Porsche se spalovacím motorem volbou pro nadšené jednotlivce. Ostatně Porsche není jedinou značkou hovořící o blížícím se konci spalovacích motorů. O plné elektrifikaci uvažují třeba i u Jaguaru.