Porsche chytře rozšiřuje svou modelovou nabídku o specifické verze, nyní dostala nová generace Panamery svou variantu GTS. Ta má pod kapotou benzinový osmiválec, který je příbuzný s motorem v top modelu Panamera Turbo. V tomto případě disponuje výkonem 338 kW, tedy 460 koní a točivým momentem 620 Nm. Oproti starému GTS jde o nárůst o 20 koní.

Auto má samozřejmě pohon všech kol a dostalo i automatickou převodovkou PDK. Teď má ale místo původních sedmi osm stupňů. Panamera GTS by tak měla zvládnout vystřelit z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy, v čemž jí pomůže balíček Sport Chrono (jeho součástí jsou i proslulé stopky). Spotřeba? V průměru prý 10,3 litru benzinu na 100 km (Sport Turismo má 10,6 litru).

I když GTS není papírově nejrychlejší Panamerou – první pozici si uzurpuje monstrózní Panamera Turbo S, je určeno pro fanoušky sportovního svezení. I proto sedí nad vozovkou o 10 mm níž a inženýři upravili nastavitelné tlumiče, které jsou tužší. GTS získalo také větší brzdové kotouče, mají v průměru 390 mm vpředu a 365 mm vzadu.

Aby majitel věděl, za co utratil své peníze, je auto plné znaků GTS. Nápis je vyšitý i na sportovních sedačkách s integrovanou opěrkou hlavy kombinujících kožené čalounění s alcantarou. Tato parádní látka je pak i na sportovně střiženém volantu.

Porsche Panamera GTS a GTS Sport Turismo

Ve výbavě kromě zmíněného Sport Chrono balíčku najdete i stylový Sport Design, který podle názvu přidává i další sportovní prvky. Zásadní novinkou je ale head-up displej, který nabídne široké nastavení tak, aby řidiči co nejvíce vyhovoval. Jde o jeho premiéru u Panamery, později se rozšíří do dalších verzí.

Jak bývá zvykem, Porsche už rovnou prozradilo cenu své novinky. Na německém trhu vyjde na 138 493 eur včetně daně, což je téměř 3,6 milionu korun. Jde o základní částku pro Panameru GTS, model GTS Sport Turismo vyjde o něco dráž, konkrétně 141 349 eur. To je asi 3 650 000 korun. Očekává se, že české ceny budou velmi podobné.