Pokud vám toto označení něco říká, nepletete se. Porsche totiž vytáhlo označení „T“ (zkratka pro Touring) z minulosti, respektive z roku 1968, kdy se objevil model 911 T. Jednalo se o základní „devětsetjedenáctku“, která výbavou hleděla na nadšence do řízení.

Nová Carrera T nyní ctí předchůdce. Rovněž se tak jedná o ten nejnižší model řady 911, avšak s několika novinkami, které potěší hlavně puristy.

Začalo se snižováním hmotnosti. Novinka obdržela zadní okno a zadní boční okýnka z lehčího skla, výplně dveří nemají kliku, ale tradiční látkové poutko, a z vozu se také vytratilo podstatné množství zvukové izolace. Vymontovaly se zadní sedačky a uprostřed středového panelu nenajdete ani klasický infotainment systém s displejem, ačkoliv obojí vám Porsche po zažádání klidně umístí zpátky. Pohotovostní hmotnost Carrery T činí 1425 kg, což je o 20 kg méně než u standardní Carrery.

Výkon motoru se nezvýšil a stále je vzadu uložen dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec boxer o výkonu 370 koní (272 kW) a točivém momentu 450 Nm. Celkově nižší váhou se však vylepšil poměr výkonu a hmotnosti. Standardně je v autě nabízena manuální převodovka s kratší řadičkou. Automatická převodovka PDK je za příplatek.

S manuální skříní je Carrera T schopná zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny, tedy o 0,1 vteřiny rychleji než standardní Carrera. Maximální rychlost je přes 290 km/h.

O čísla tady ale samozřejmě nejde, jde hlavně o pocity a ovladatelnost. I proto byl ještě snížen podvozek o 20 mm, který je od základu vybaven systémem PASM pro aktivní nastavení jeho charakteristiky. Výhradně pro tuto Carreru je pak v nabídce i systém natáčení zadních kol.

Uvnitř se objevují černá elektricky nastavitelná sportovní sedadla, nicméně do příplatkové výbavy se dostaly taky klasické skořepinové sedačky, které jsou normálně dostupné jen u GT modelů. Volant je potažen kůží, zkrácená řadička má červeně zvýrazněné dráhy řazení a celý interiér může být ještě prošívaný třemi odstíny kontrastní nitě.

Designem exteriéru se Carrera T liší jen minimálně. Na předním nárazníku je aerodynamicky upravený spoiler, zrcátka jsou lakována tmavě šedou metalízou a 20palcová kola z Carrery S jsou v odstínu titanové šedé. Nesmí samozřejmě chybět loga „911 Carrera T“ na bocích karoserie a na víku motoru.

Porsche 911 Carrera T bude v nabídce od ledna 2018, ale předběžné objednávky jsou spuštěny již nyní. Česká cena zatím není známá. V Německu bude model začínat na v přepočtu přibližně 2,7 milionech korun. Běžná Carrera u nás stojí 2 720 000 Kč.