Doby, kdy se auta takzvané manažerské třídy prodávaly málem jako teplé housky, jsou už zřejmě nenávratně pryč. Přesto je Volkswagen Passat, donedávna vlajková loď největší evropské automobilky, stále velmi důležitým modelem.

I proto, že se do jeho útrob dostává vždy ta nejlepší technika vyvinutá specialisty koncernu. Tu pak pozvolna přebírají i další značky koncernu do svých aut. V případě mladoboleslavské automobilky se to nejdříve bude týkat vlajkové lodi Superb, jejíž facelift je už také na spadnutí. V následující generaci pak oba vozy budou sdílet pravděpodobně ještě daleko více technických řešení. Budou se totiž společně vyrábět v továrně Škody v Kvasinách.

Po designové stránce se toho na karosérii Passatu příliš nezměnilo. Na předním nárazníku si lze povšimnout změněného tvaru mlhových světlometů, na středu víka kufru se objevilo výrazné označení modelu. Také grafika světlometů je jiná.

Uvnitř je markantním rozlišovacím znakem odstranění analogových hodin z prostřední části palubní desky. Teď je na stejném místě pouze malý nápis Passat a trojúhelníček pro spouštění varovných světel.

Ani zde se design v zásadních partiích neměnil

Proměnil se také displej multimediálního systému. Může mít velikost až 9,2 palců a už postrádá klasická ovládací tlačítka.

Diesely se vyvíjejí nadále

Passat nadále budou pohánět zážehové a vznětové motory. Všechny už plní emisní normu Euro 6d. Základním vznětovým motorem je tradičně dvoulitrový čtyřválec, který je naladěný na 110 kW (150 koní). Jedná se o evoluci tradičního agregátu. Nyní má ovšem na kilometr jízdy o deset gramů nizší emise CO2 a je to vlastně předzvěst zcela nové generace dieselových motorů, které Volkswagen ještě hodlá uvést na trh.

Benzinové motory už mají všechny filtr pevných částic. Budou se nabízet tři ve výkonových verzích 150, 190 a 272 koňských sil. Diesely začnou na výkonu 120 koní (tento agregát ovšem přijde až později), následovat budou verze se 150, 190 a 240 koňmi.

Nejnižších emisí ovšem dosáhne varianta GTE. V jejím případě má pohonný systém jako celek výkon 160 kW - 218 koní. Zároveň se oproti dosavadní verzi prodloužil i dojezd. Podle staršího homologačního cyklu NEDC činí 70 kilometrů, podle realističtějšího WLTP 55. Je to i díky o 31 procent zvětšené kapacitě baterie. Ta původní dokázala pojmout 9,9 kWh, nyní to bude 13 kWh.

Ovládání hybridního systému vozu bude jednodušší než dříve. Řidič dostane k dispozici místo dřívějších pěti jen tři módy: Plně elektrický, automatický a GTE. Ten umožňuje maximální využití výkonnostního potenciálu. V hybridním módu bude pak možné navolit, zda se má baterie udržovat na současném stavu nabití, případně zda je ji možno maximálně vybít, nebo naopak nabít.

Z klasické zásuvky 230 V bude plné nabití trvat šest a čtvrt hodiny, při použití wallboxu se doba zkrátí na čtyři hodiny.

Změnily se i dekory

Další modernizovanou verzí, kterou již Volkswagen novinářům v Hamburku také představil, je zvýšené kombi Alltrack. Podvozek se nachází nad zemí ve výšce 172 milimetrů a pro pohon jsou k dispozici benzinový dvoulitr s výkonem 272 koní, případně turbodiesely (190 a 240 koní).

Ve všech variantách se pak objeví široká škála nových nebo inovovaných bezpečnostních elektronických asistentů. Ve standardu bude například systém pro udržení v patřičném jízdním pruhu a částečně autonomní jízda bude možná až do rychlosti 210 kilometrů v hodině.

Další podrobnosti o modelu přineseme hned po absolvování prvních testovacích jízd. NA SNÍMKY VŠECH VERZÍ PO FACELIFTU SE PODÍVEJTE DO NAŠÍ FOTOGALERIE.