Potvrzeno. Nová Toyota Supra se chystá do Ženevy. Co od ní můžeme čekat?
Po několika letech čekání se možná konečně dočkáme. Tohle nadšení bychom ale raději utlumili, protože ještě před očekávaných odhalením produkční verze znovuzrozené Supry nám Toyota zřejmě ukáže koncept její závodní varianty.
Verzi určené pro motorsport by každopádně nasvědčovalo masivní pevné křídlo, jež nám automobilka ukazuje prostřednictvím potemnělé fotky zádní části novinky. Známé tvary víka kufru s odrthovou hranou ale stoprocentně připomínají linie, které jsme viděli už na konceptu FT-1 před pár lety.
Právě studie FT-1 z roku 2014 (viz galerie) byla jakousi předzvěstí toho, jak bude nejspíše nová Supra vypadat. Jak ale bude nakonec vyhlížet produkční/civilní verze, na to si zřejmě budeme muset ještě počkat. Toyota si tyto informace drží pod pokličkou.
Jestliže nám ale japonský výrobce nejprve ukáže závodní verzi, i tak bychom si mohli design standardní verze lehce odvodit. Vůz chce Toyota ukázat na autosalonu v Ženevě, přesněji 6. března.
A jaké techniky se vlastně uvnitř nové Supry dočkáme?
Společný základ s BMW
Samozřejmě již dlouho víme, že Supra bude sdílet platformu s novým roadsterem BMW Z4, a to včetně části elektroniky a rovněž použitých motorizací.
Toyota by totiž chtěla nabízet hned několik verzí Supry a řada německých motorů by zahrnovala čtyřválce, šestiválce i hybridní systém. U šestiválcové verze se přitom mluví o výkonu kolem 335 koní (246 kW).
Hybridní varianta má přijít až v průběhu dalších let od uvedení a poslouží jako vrcholný model s nejvyšším výkonem. Detaily o ní jsou však zatím v neznámu.
Ze svého protějšku by měla Supra využít také automatickou převodovku, ale pro správné nadšence prý bude k mání i klasická manuální převodovka.
Nakonec se objevily zprávy o předpokládané hmotnosti, která se má pohybovat okolo 1490 kg ve verzi s plnou výbavou a těžší automatickou převodovkou. Cože nezní vůbec špatně ve srovnání s poslední, čtvrtou generací Supry z 90. let, která vážila v závislosti na variantě také kolem 1500 kg.
Finální odhalení nové Supry se očekává někdy v průběhu letoška, zatímco na trh by měla vstoupit až v roce 2019. Toyota si prostě dává na čas. Doufejme, že to bude stát za to.
Autor: Daniel Fuglevič
Další články

Potvrzeno, přímý nástupce roadsteru Mercedes-Benz SLC nevznikne
Z trhu tak mizí další malý dvoumístný roadster, kterému navíc vděčíme za skládací hard-top. Pojďte si s námi…

Peugeot dostál svému slovu. V Ženevě představí řadu elektro…
První vlaštovkou je koncept 508 Peugeot Sport Engineered s působivými výkonovými parametry. A nejlepší na tom…

Nejoblíbenějším elektromobilem světa je Nissan Leaf. Možná mu to ale…
Na paty Nissanu šlape Tesla, která nasadila raketové tempo prodejů svého zatím nejlevnějšího vozu Model 3.

Opel zůstane v motorsportu, OPC modely ovšem (zatím) nechystá
Automobilka s bleskem ve znaku bude i nadále působit ve sféře automobilových soutěží. Pro rok 2020 chystá…

Audi schytalo kritiku za záchranné lano k e-tronu, který zdolal…
Napnuté záchranné lano, pneumatiky s hřeby nebo nesprávný úhel kamery. To se nelíbilo fanouškům Audi na videu…

Elektrické Škody budou mít zcela jiný interiér. Zde je první nákres
Lidé, kteří si již příští rok koupí první ve Škodě od podlahy vyvinutý elektromobil, budou moci těžit z výhod…

Koncept Citroën Ami One se může stát novodobou „kachnou“
Vše je podřízeno minimálním nákladům a městské mobilitě. Tohle by mohlo byt pro Citroën terno.

Subaru přiveze do Ženevy také další koncept Viziv. Bude mít přes 300…
Kromě vozů s hybridními pohony a modernizovaného kombi Levorg přiveze japonská automobilka na tradiční jarní…

Britové vybrali nejtišší auta, která si teď můžete koupit. Nejsou jen…
Ticho za volantem je luxus. Ukazuje to i výběr 10 nejtišších aut. Jsou mezi nimi elektromobily, hybridy, ale…
