Lister Knobbly byl závoďák z 50. let, který na tehdejších okruzích potrápil nejeden Jaguar či Aston Martin. Za volantem Knobblyho se například objevil i legendární Stirling Moss.

Do minulosti se Lister vydal už před pár lety, kdy oživený automobil nabízel zájemcům pro okruhové využití v historických závodech. Tyto kusy však neměly silniční homologaci a byly tedy použitelné pouze na okruhu.

Nyní ale Lister pochopil, že pár zájemců by ikonický vůz rádo vytáhlo i na své oblíbené cesty, a tak vznikl nápad vyrobit limitovanou řádu silničních verzí.

Čtěte také: Panamera Sport Turismo už má české ceny. Kolik stojí "kombík" od Porsche?

Moc se toho ale nezmění. Stále zde bude lehký trubkový rám a ručně tvarovaná hliníková karoserie jako u originálu z padesátek.

Podobně jako v minulosti se pod kapotou objeví i řadový šestiválec o objemu 3,8 nebo 4,2 litru původem od Jaguaru. U nejvyšší verze 4,2 litru zajistí až 330 koní (243 kW).

Pro silniční použití nakonec přibydou blinkry, středové zpětné zrcátko, uchycení registračních značek, trocha kůže v interiéru a přepracované bezpečnostní oblouky, které chrání posádku při převrácení vozu.

Čtěte také: VIDEO: Hlupák zapálil benzínku. Zapalovačem kontroloval hladinu v kanystru…

A přestože budou tyto Listery moct vyjet na silnici, stále budou moci startovat v závodech klasických aut. Nabízí tedy perfektní univerzálnost.

Celkově by se mělo vyrobit pouhých deset kusů a vysoké ceny jsou tedy nakonec zcela odůvodnitelné.

Za 3,8litrovou verzi si bude Lister účtovat v přepočtu přibližně 7,2 milionu korun. Za verzi s 4,2litrovým motorem pak zájemci dají kolem 9,5 milionu korun.

Když se ale podíváte na podobné programy znovuzrozených legendárních aut například u Jaguaru a Aston Martinu, kde jsou ceny v řádech několika desítek milionů, ceny Knobblyho koneckonců nevypadají zas tak zle.