Po mild-hybridní a full-hybridní variantě středního SUV Tucson začíná Hyundai nabízet také vrcholnou verzi Plug-in Hybrid. Ceny plug-in hybridních variant začínají na 899 990 Kč vč. DPH.

Na tento vůz, stejně jako další konkurenty s tímto typem pohonu, kterých už je v ceně nepřesahující hranici 1 000 000 Kč přes dvacet, se můžete podívat do naší fotogalerie. Ta obsahuje i konkrétní ceny.

Tucson je tak druhé nejlevnější SUV v této velikostní třídě, které je schopné ujet desítky kilometrů čistě na elektřinu. Z našeho cenového průzkumu vylývá, že o necelé čtyři tisíce Kč je levnější Citroën C5 Aircross.

V případě vozu Hyundai je základem pohonného řetězce přeplňovaný zážehový motor 1,6 T-GDI doplněný elektromotorem o výkonu 67 kW/91 koní. Jeho napájení zajišťuje sada trakčních akumulátorů o kapacitě 13,8 kWh. Při společném provozu poskytují maximální systémový výkon 195 kW/265 koní a točivý moment 350 Nm. Pohonná soustava je kombinována výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem a pohonem všech kol.

Dojezd čistě na elektřinu Hyundai udává 60 kilometrů. Zajímavým technickým řešením u tohoto vozu je umístění trakčního akumulátoru pod přední sedačku, díky čemuž zůstal zachován stejný zavazadlový prostor jako u čistě "spalovacích" verzí (tedy 558 - 1721 litrů).

Podobně jako drtivá většina dalších plug-in hybridních vozů v cenové kategorii do 1 milionu Kč nemá Hyundai Tucson Plug-in hybrid možnost rychlého dobíjení u veřejných dobíjecích stanic. Díky palubní nabíječce o výkonu 7,2 kW ale lze vůz dobít na 100 procent za méně než tři hodiny.

Nejlevněji pořídíte u Renaultu

Na akumulátor se poskytuje záruka 8 let nebo 160 000 kilometrů. I tyto údaje jsou shodné s konkurencí.

Nejlevnějším plug-in hybridem na českém trhu je v současnosti menší SUV Renault Captur. Za něho dealeři francouzské automobilky požadují minimálně 735 000 Kč. O 45 000 Kč dražší pak je model Renault Mégane Grandtour.

Normovaná spotřeba všech plug-in hybridních vozů nabízených na českém trhu se pohybuje v rozmezí od 1,1 do 1,9 litru na sto kilometrů. Je to samozřejmě údaj vztažený na prvních sto kilometrů, které vůz začíná s plně nabitou baterií. Navíc jde o testy v laboratorních podmínkách.

Nejúspornějším plug-in hybridem se zmíněnou spotřebou 1,1 litru je Hyundai Ioniq, hned za ním však se spotřebou 1,2 litru následuje řada dalších modelů. Vesměs jde o výrobky koncernu Volkswagen. Například Volkswagen Golf, Seat Leon či Škoda Octavia. Ta ale ve verzi liftback. Kombi již má spotřebu 1,4 litru.

Mezi plug-in hybridy je také řada poměrně výkonných vozů, které často mají také velmi sportovní vizáž. Ať jde například o vozy Cupra Leon či Formentor nebo Škodu Octavia RS iV.