Už před pár dny se Hyundai zúčastnil jednoho z vytrvalostních čtyřhodinových závodů série VLN, kde skončil třetí v rámci svojí třídy. Auto, se kterým se jelo, je přitom prakticky sériový budoucí model, mající oproti produkční variantě jen minimum změn.

Další závodění se skoro sériovou i30 N na sebe nenechá dlouho čekat. Už na konci května se Hyundai se dvěma vozy vydá na čtyřiadvacetihodinový závod ADAC Zurich Nürburgring.

Čtěte také: Tenhle angličák má prý cenu přes tři miliony. Je to Svatý grál mezi mezi autíčky

Informace a data z veškerého závodění se následně použijí pro doladění finální produkční podoby.

Oba závodní vozy Hyundai, které se závodu zúčastní, jsou vybaveny přeplňovanými dvoulitrovými čtyřválci a šestistupňovými manuálními převodovkami. Stejnou konfiguraci pohonného ústrojí využije i sériová i30 N, ačkoliv přesný výkon zatím není znám.

„Chceme, aby naše značka vysokovýkonných vozů byla pevně zakořeněná v motoristickém sportu. Proto je důležité, abychom závodili s minimálními úpravami. Nürburgring je přitom místem, kde i30 N absolvoval značnou část testů a vývoje podvozku," vysvětluje vedoucí testování vozidel a vývoje vysokovýkonných vozů Albert Biermann.

Přečtěte si: Malé SUV od VW bylo nafoceno takřka bez maskování. Podobné auto nabídne i Škoda

Zbývá už jen otázka, kdy se novinky na trhu dočkáme. Oficiální odhalení rozhodně proběhne ještě letos, ale kdy přesně, to nikdo s určitostí neví.